اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

October 8, 2012
9:18 دوشنبه، 17ام مهرماه 1391
کد خبر: 50849

ملزومات استفاده از تلویزیون اینترنتی در تهران

 

معاون طرح و توسعه مخابرات استان تهران در توضیح ویژگی و نیازمندی راه‌اندازی IPTV یا تلویزیون اینترنتی گفت: استفاده از این سرویس صد‌درصد به فیبر نوری نیاز ندارد حتی در مکان‌هایی که ADSL با کیفیت خوب و یا نزدیک به مرکز است، می‌تواند با کابل مسی استفاده شود، اما اگر همه مشترکان را دغدغه‌ی استفاده از این سرویس را داشته باشند، شبکه فیبر نوری FTTX لازم است.

سمیع‌الله صادقی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سرویس IPTV در حال حاضر در مناطق 2 و 8 راه‌اندازی شده که مشترکان می‌توانند برای گرفتن سرویس با شماره 3838 تماس گرفته و IPTV خود را سفارش دهند که پس از تست و سنجش کیفیت ADSL از سوی مرکز برای مشترکان نصب خواهد شد.

او در توضیح تاثیر فیبر نوری بر این سرویس گفت: درست است که فیبر نوری تکمیل‌کننده‌ی سرعت و کیفیت IPTVهاست اما در حال حاضر تعداد بالغ بر هزار شماره سرویس فوق را از طریق پورت‌های پرسرعت(ADSL) دریافت می‌کنند.

صادقی در مورد تعرفه‌های استفاده از فیبر نوری بیان کرد که به دلیل قرار‌داد همکاری با صدا‌وسیما "محتوا" از صدا‌وسیما تامین می‌شود و شبکه ارتباطی توسط شرکت مخابرات که این کار مشترک است و تعرفه در حال حاضر به صورت ماهانه 9 هزار و 600 تومان در نظر گرفته شده است.

معاون طرح و توسعه مخابرات استان تهران افزود: در حال افزایش سرویس‌های فیبری هستیم و در مناطقی که کابل موجود نیست و یا باید کابل مسی تغییر کند این کار توسط فیبر نوری انجام می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.