تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 8, 2012
12:26 دوشنبه، 17ام مهرماه 1391
کد خبر: 50864

ارتقای موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات به پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و تاسیس پژوهشکده مدیریتی فناوری فاوا

 

براساس مصوبه شورای گسترش آموزش عالی، موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات به پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ارتقا یافت.
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا) از روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، نظر به ظرفیت‌ها و توانایی علمی و تخصصی موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه ICT با مصوبه شورای گسترش آموزش عالی جایگاه موسسه یاد شده به پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ارتقا یافت.
همچنین با تایید شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پژوهشکده مدیریت فناوری فاوا در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس خواهد شد.
حسین صمیمی مدیر حوزه ریاست پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با ذکر این مطلب افزود: پژوهشگاه در حال حاضر دارای ۶۵ عضو هیات علمی تمام وقت است که بیش از ۳۰ درصد آنها در مرتبه استادیار و دانشیار پژوهشی در حال فعالیت هستند.
صمیمی گفت: تا کنون فعالیت‌های این پژوهشگاه در قالب ۳ پژوهشکده فناوری ارتباطات، فناوری اطلاعات و امنیت ICT در حال انجام بوده و به تازگی با توجه به موافقت اصولی اخذ شده از شورای گسترش آموزش عالی، پژوهشکده مدیریت فناوری فاوا نیز تاسیس و راه‌اندازی خواهد شد.
وی انجام مطالعات راهبردی در حوزه فاوا، بررسی‌های فنی و اقتصادی در خصوص فناوری‌های نوین، مطالعات بین‌الملل و نیز مطالعات حقوق و مقررات فاوا را از ماموریت‌های اصلی این پژوهشکده برشمرد.
مدیر حوزه ریاست پژوهشگاه با تاکید بر اهمیت فاوا در حوزه‌هایی چون سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و اجتماعی افزود: پژوهشکده مدیریت فناوری فاوا نقش بسیار کلیدی در انجام مطالعات راهبردی و نیز آینده پژوهی برای کمک به تصمیم سازی مدیران ارشد حوزه ICT خواهد داشت و بستر مناسبی برای مدیریت کلان حوزه ICT در کشور ایجاد خواهد کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.