سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 8, 2012
12:27 دوشنبه، 17ام مهرماه 1391
کد خبر: 50868

سرور‌های ایسوس در دانشگاه گوتنبرگ آلمان!

 

یکی از رمز‌های موفقیت یک شرکت در دنیای IT  فعالیت هوشمند در تمام زمینه‌های مرتبط با این مسئله است.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) با توجه به این موضوع شرکت ایسوس مدت‌ها است برای پیشرفت در این بازار در زمینه‌های مختلف این حوزه فعالیت دارد که یکی از این موارد کامپیوتر‌های سرور است. بر همین اساس این شرکت به تازگی در راستای توسعه و قدرت‌نمایی بیشتر در بازار کامپیوتر‌های سرور در یک حرکت جالب با همکاری شرکت معروف MEGWARE یک ابر کامپیوتر برای انجام پردازش‌های محاسباتی در دانشگاه ژوهانس گوتنبرگ راه‌اندازی کرد که بر اساس اطلاعات ارائه شده رتبه 81 را از بین 500 سوپر کامپیوتر در اختیار دارد.

اما نکته جالب توجه در مورد این ابر کامپیوتر استفاده از 500 عدد از کامپیوتر‌های سرور مدل RS904A-E6/PS4 شرکت ایسوس است که توسط این شرکت تولید و ارائه شده است. هر کدام از این سرور‌ها مجهز به پردازنده‌های 2.1 گیگا هرتزی AMD Opteron 6272 است که برای این مورد بهینه شده است. در کل هر nod مجهز به 64 هسته است که این موضوع توانایی خوبی را در پردازش‌ها در اختیار کاربر قرار می‌دهد. بر همین اساس در ساخت این سرور از منبع تغذیه 1620 واتی با نشان 80 Plus Platinum استفاده شده است. با توجه به این موضوع این ابر کامپیوتر با وجود 33792 هسته پردازشی و با استفاده از پهنای باند بالای حافظه آن‌ توانسته به قدرت پردازشی 204.99 ترافلاپ در ثانیه دست پیدا کند و براحتی در رتبه 81 در بین 500 ابر کامپیوتر معروف دنیا قرار گیرد. نکته جالب در این میان ارائه و تمرکز خوب ایسوس روی پردازنده‌های سرور AMD و دست‌یابی به کارایی و توان مصرفی پایین در مقایسه به توان پردازشی مناسب این ابر کامپیوتر است. با وجود این ابر کامپیوتر بسیاری از پردازش‌های پیچیده این دانشگاه که برای ان نیاز به مدت زمانی طولانی بود در زمانی بسیار کمتر انجام خواهد شد. 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.