تلفن همراه

فناوری

October 9, 2012
8:36 سه شنبه، 18ام مهرماه 1391
کد خبر: 50892

تعداد ابزارهای موبایلی در سراسر جهان به 4/2 میلیارد عدد رسید

 

بررسی‌های جدید مرکز CTIA با همکاری بازار مربوط به بخش "اتحادیه توسعه‌دهندگان ابزارها" نشان داد، ابزارها و برنامه‌های موبایلی در کشور آمریکا توانسته‌اند 519 هزار موقعیت شغلی جدید ایجاد کنند و این روند در برخی از ایالت‌ها باعث شده است اثرات اقصادی قابل ملاحظه‌ای برجا بگذارد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، نوآوری در ابزارها و برنامه‌های موبایلی در آمریکا بسیار مورد توجه قرار گرفته است؛ به نحوی که مناطق پیشرفته‌ای چون نیویورک و واشنگتن بیشترین سهم در جریان کسب درآمد از این بازار را داشته‌اند و البته برخی ایالت‌های دیگر نیز در این زمینه شگفتی آفریده‌اند.

به عنوان مثال، ویرجینیا و مریلند ارتباط تنگاتنگی با آژانس‌های دولتی دارند شرکت‌های فعال در این منطقه برای سازمان‌های ارتشی و نظامی ابزارهای موبایلی ویژه تولید می‌کنند. مراکز توسعه دهنده ابزارهای موبایلی در ماساچوست در زمینه توسعه ابزارهای آموزشی تخصص فراوان کسب کرده‌اند و یکی از شرکت‌های فعال در کلورادو ابزاری به نام iTriage ساخته است که به مردم کمک می‌کند تا متوجه شوند در چرخه سلامت بدن آن‌ها چه بخشی درست کار نمی‌کند.

اگرچه بازار ابزارهای موبایلی در نخستین گام‌های خود به‌سر می‌برد، اما با سرعت بالا در حال رشد است. ابزار iTunes و فروشگاه اینترنتی Android Market در سال 2008 راه‌اندازی شدند. به گفته مرکز CTIA، هم‌اکنون بیش از 4/2 میلیارد ابزار و برنامه کاربردی موبایلی برای 11 پلتفورم و سیستم‌عامل مختلف از جانب 28 فروشگاه اینترنتی مجزا ارایه شده‌اند. در سال 2011 میلادی درآمد بازار جهانی ابزارهای موبایلی به 10 میلیارد دلار رسید که این رقم تا سال 2016 میلاید از مرز 46 میلیارد دلار نیز فراتر خواهد رفت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.