تلفن همراه

گوشی

October 9, 2012
8:48 سه شنبه، 18ام مهرماه 1391
کد خبر: 50899

افزایش 346 درصدی واردات موبایل در نیمه نخست امسال

 

نوسانهای اخیر در بازار ارز در حالی بازار موبایل کشور را تحت تاثیر قرار داده که تازه ترین آمار گمرک ایران حاکی از رشد واردات انواع گوشی تلفن همراه به کشور در نیمه نخست امسال است.

به گزارش ایسنا، در شش ماهه نخست 1391 بالغ بر 417 تن انواع گوشی تلفن همراه به ارزش بیش از 92 میلیون دلار وارد کشور شد. این میزان واردات از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 185.9 و 346.6 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال قبل نشان می دهد.

امارات با سهم 60.8، کره جنوبی با سهم 7.5 و چین با 17.8 درصدی از کل واردات گوشی تلفن همراه ایران به ترتیب اصلی ترین مبادی ورود این کالا به کشور در نیمه نخست امسال شناخته شدند.

به گزارش ایسنا، رشد قابل ملاحظه واردات قانون گوشی تلفن همراه به کشور در نیمه نخست امسال در حالی به ثبت رسیده است که برخی سایتهای خبری طی چند روز گذشته اعلام کردند که روند صعودی نرخ ارز در بازار باعث شده است تا برخی فروشندگان از عرضه و فروش گوشی در بازار خودداری کنند.

به نوشته این سایتها در شرایط فعلی بیشتر فروشندگان از فروش گوشیهای موبایل خودداری می کنند، چرا که هر لحظه قیمت ارز در حال افزایش است و از این رو جایگزین کردن محصول فروخته شده با نرخ فعلی ارز امکان پذیر نیست به همین دلیل بیشتر فروشندگان ترجیح می دهند که در این شرایط از خرید و فروش خودداری کنند.

به این ترتیب می‌توان گفت که هم اکنون بازار موبایل در شرایط رکود نسبی بسر می‌برد و مشتریان خرید گوشی موردنظر خود را به زمان دیگری موکول کرده‌اند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.