اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 9, 2012
8:49 سه شنبه، 18ام مهرماه 1391
کد خبر: 50903

به دنبال افزایش استفاده از VPN در کشور; رتبه سایت‌های ایرانی در الکسا افت کرد

 

به دنبال فیلتر شدن موقت موتور جست‌وجوگر گوگل و سرویس جی‌میل طی روزهای گذشته رتبه سایت‌های ایرانی در سایت الکسا افت پیدا کرد.

به گزارش دنیای اقتصاد درحالی سایت الکسا افت رتبه سایت‌های ایرانی را نشان می‌دهد که رتبه بازدید سایت‌های ایرانی در کشورهایی همچون آمریکا، کانادا و برخی کشور‌های اروپایی افزایش یافته است. افت رتبه سایت الکسا از زمان فیلتر شدن موتور جست‌وجوگر گوگل آغاز شده و با وجود اینکه هم‌اکنون که این موتور جست‌وجوگر رفع فیلترشده، اما افت رتبه بازدید سایت‌های ایرانی در داخل ایران همچنان ادامه دارد. به اعتقاد کارشناسان استفاده کاربران ایرانی از VPN طی روزهای گذشته سبب شده بازدید از سایت‌های اینترنتی ایرانی در سایت الکسا با افت شدیدی مواجه شود. سایت الکسا یک سایت رتبه‌بندی سایت‌ها براساس میزان ترافیک مصرفی آنها است. به این معنی که متناسب با میزان پهنای باند مصرفی، رتبه سایت را مشخص می‌کند. در این سایت رتبه‌ها از یک شروع شده و تا اعدادی حدود 10 میلیون ادامه دارد. در این سایت برعکس پیج رنک، هرچه عدد پایین‌تر باشد بهتر است. یعنی رتبه‌هایی که به یک نزدیکترند سایت‌هایی با میزان بازدید بیشتری هستند. البته ذکر این نکته لازم است که لزوما ترافیک سایت تابعی از تعداد بازدید نیست، اما برای به دست آوردن یک تقریب معیار خوبی است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.