اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

October 9, 2012
9:12 سه شنبه، 18ام مهرماه 1391
کد خبر: 50908

الزام اپراتورهای اینترنتی برای جبران خسارت کاربران

 

 
مردادماه امسال رگولاتوری اعلام کرد که در راستای رسیدگی به اعتراض‌ها و شکایت‌ها در زمینه خدمات اینترنت، دفاع از حقوق کاربران و ساماندهی وضعیت اینترنت، به تمامی اپراتورهای ارتباطی و ارائه دهندگان خدمات فناوری اطلاعات دو هفته مهلت می‌دهد تا قراردادهای خود را در چارچوب موافقت نامه سطح خدمات یا سطح دسترسی (SLA) تنظیم کنند.

به گزارش ایسنا، محمود خسروی – مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت – درباره SLA به ایسنا گفته بود: SLA درواقع توافقی دو طرفه است که البته بعد از انجام بهینه‌سازی شبکه موجود و توسعه و دیگر فعالیت‌ها، این توافقنامه‌ها را به‌صورت کامل‌تری ارائه خواهیم کرد.

وی افزود: در تلاشیم توسعه بزرگی را در شبکه ایجاد کنیم تا نیاز هر اپراتور را در هر جا و با هر سطح خدمتی که می‌خواهد، برطرف کنیم و این هدف مهمی است تا با این کار هزینه‌های سربار کاهش یابد و روند حرکت در جهت کاهش قیمت پهنای باند شود.

اما معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی به تازگی در این باره به ایسنا گفته است: پس از ابلاغ مصوبه 90 از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات شرح مصوبه به اپراتورهای فعال در حوزه سرویس‌های فناوری اطلاعات برای اجرا ابلاغ شد و با اجرایی شدن SLA در کشور زنجیره عرضه خدمات مطلوب و با کیفیت به مصرف کننده نهایی تکمیل شد.

حسن رضوانی افزود: با پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان، شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت مخابرات ایران نیز مصوبه مذکور را اواسط سال 90 اجرایی کردند و ملزم به انعقاد قرارداد سطح سرویس SLA با یکدیگر و کاربران در قالب مصوبه مذکور شدند.

وی در ادامه تاکید کرد که کلیه اپراتورها ملزم به جبران خسارت به مشترکین خود می‌شوند و در صورتی که این مشکل به واسطه سرویس دریافتی خود از اپراتور بالادستی ایجاد شده باشد، می‌تواند از طریق همین سرویس مبادله و همچنین به دریافت خسارت خود از این اپراتورها اقدام کنند و در صورت بروز مشکل به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شکایت کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.