اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 9, 2012
9:23 سه شنبه، 18ام مهرماه 1391
کد خبر: 50916

ارزش میلیاردی بازار خدمات تلویزیون متصل تا سال 2016

 

ارزش بازار جهانی خدمات تلویزیون متصل تا سال 2016 از مرز 3.23میلیارد دلار (2.5میلیارد پوند) خواهد گذشت.
گروه علمی تحلیلی طیف- مؤسسه تحقیقاتی GII پیش‌بینی می‌کند که تا سال 2016، خدمات تلویزیون متصل در حدود 16.8درصد از مجموع بازار ویدیویی OTT و در حدود یک درصد از بازار خدمات ویدیویی ثابت را شامل خواهد شد. این پیش‌بینی‌ها برای سازندگان تلویزیون همچون سونی، پاناسونیک و شارپ تا حدی امیدوارکننده بوده است، چرا که اخیراً با ضررهای هنگفتی مواجه بوده‌اند. البته نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که شرایط هنوز برای توسعه خدمات تلویزیون متصل مساعد نیست و رشد چشمگیر آن تا قبل از سال 2015 رخ نخواهد داد.
همچنین، مؤسسه GII پیش‌بینی می‌کند که خدمات پولی در حدود 59درصد از درآمدهای خدمات تلویزیون متصل را تا سال 2016 شامل خواهد شد و بازار آمریکا نیز در حدود 61درصد از مجموع این بازار را تشکیل خواهد داد.
به گزارش طیف، بازار خدمات تلویزیونی شاهد تحولات گسترده‌ای بوده است، چنانکه بازیگرانی از حوزه‌های کاملاً متفاوت همانند تلویزیون، اینترنت و وندورهای تجهیزات در این بازار کنار هم قرار گرفته‌اند. در حال حاضر نیز شاهد پدیده‌ای دوگانه هستیم؛ از یک سو، مشتریان در کنار دسترسی رایگان به تلویزیون خطی از طریق ماهواره یا گیرنده‌های دیجیتالی، از خدمات پولی OTT نیز استفاده می‌کنند و از سوی دیگر، کاربران استفاده از خدمات پولی کابلی و IPTV را کنار گذاشته و به استفاده از خدمات ارزان قیمت‌تر OTT یا استفاده محدود از خدمات VOD روی می‌آروند.
لازم به ذکر است که به همت گروه علمی تحلیلی طیف، همایشی با عنوان "خدمات چندرسانه‌ای باندوسیع: از سیاست‌گذاری تا اجرا" در تاریخ 8آبان ماه 1391 در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار خواهد شد. یکی از سخنرانان کلیدی در این همایش، آقای جواد عباسی بنیانگذار و مدیرعامل شرکت مشاوره‌ای Arab Advisors است که به بررسی تجربه کشورهای منطقه عربی خاورمیانه در ارایه خدمات IPTV و OTT می‌پردازند.
علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت
www.teyf.ir مراجعه نمایند یا با شماره 88513810 تماس حاصل نمایند.
 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.