امنیت

فناوری اطلاعات

October 19, 2012
11:42 جمعه، 28ام مهرماه 1391
کد خبر: 50956

رئیس پلیس فتا: گزارشی از آسیب ویروس ها به سامانه‌های ایران نداشته‌ایم

 

سردار سیدکمال هادیانفر گفت: تاکنون گزارش خاصی مبنی بر آسیب ویروس ها به سامانه ها و سیستم های ایران نداشته ایم.

سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه حضور در غرفه پلیس فتا در ششمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال، با اشاره به اینکه همواره ایران هدف حملات سایبری دشمن بوده است، گفت: دشمن با استفاده از انواع حملات سایبری و ورود بدافزارها به سیستم های ایران تلاش دارد تا به زیر ساخت های ما نفوذ کند.

گزارشی از آسیب ویروس ها به سامانه‌های ایران نداشته‌ایم

وی با اشاره به بیانات وزیر اطلاعات مبنی بر حملات و تهدیدات شدید سایبری علیه کشورمان در چند وقت اخیر، ادامه داد: دشمن به طور مستمر سعی دارد به زیر ساخت های ما آسیب وارد کند این در حالی است که هشیاری و در عین حال همکاری دستگاه‌های مسئول  و امنیتی باعث شده که تا کنون دشمن در هیچ زمینه ای نتیجه نگیرد.
وی با بیان اینکه ما باید بیش از پیش مراقب حملات سایبری دشمن باشیم، اظهار داشت: در حال حاضر حملات بدافزارها و ویروس ها که، ماهیت آنها پنهان بودن است، از طریق سامانه ها و فلش ها منتقل می شوند و نیاز است بیش از پیش در این حوزه ها مراقبت های امنیتی صورت گیرد.
هادیانفر در خصوص ورود ویروس استاکس نت که بار دیگر دشمنان در تلاش بودند تا وارد سیستم های ایران کنند، تصریح کرد: وجود و ورود ویروس ها از طریق دشمن به سیستم ها را نمی توان انکار کرد.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا (فتا) ادامه داد: ذات ویروس ها پنهان و مخفی بودن آنها است اما آنچه از این بدافزارها که مورد شناسایی قرار گرفتند و اقدامات لازم جهت به مصون سازی، محدود سازی و تهیه آنتی ویروس ها صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه حملات مستقیم دشمن حمله هکری است، اذعان  داشت: حمله از طریق بدافزارها و ویروس ها به دلیل ماهیت آن ها مبنی بر پنهان بودن،حمله غیر مستقیم به سیستم ها محسوب می شود.
هادیانفر در پایان خاطر نشان کرد: تاکنون گزارش خاصی مبنی بر آسیب ویروس ها به سامانه ها و سیستم های ایران نداشته ایم.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.