اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 19, 2012
12:17 جمعه، 28ام مهرماه 1391
کد خبر: 50976

استراتژی اروپا برای توسعه رایانش ابری

 

معاون رییس کمیسیون اروپا گفت: در سال‌های آینده رایانش ابری عاملی مهم برای کمک به اقتصاد اروپا خواهد بود و این موضوع تنها با ایجاد آگاهی و اطمینان در کاربران به دست می‌آید.

به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، در استراتژی جدید این کمیسیون، اقدامات لازم برای فعال کردن رایانش ابری در اتحادیه اروپا در جهت تقویت اقتصاد این منطقه در نظر گرفته شده است به نحوی که تا سال ۲۰۲۰ تولید ناخالص داخلی سالانه کشورهای اتحادیه اروپا را به ۱۶۰ میلیارد یورو افزایش می‌دهد و ۲٫۵ میلیون شغل جدید ایجاد خواهد شد.
با استراتژی جدید این اتحادیه، شرکت‌های تجاری کوچک توسعه بیشتری می‌یابند و برای آنها امکان دسترسی به سرویس‌هایی با انعطاف‌پذیری بیشتر و ارزان فراهم می‌شود به طوری که ۱۰ تا ۲۰ درصد در هزینه‌های این شرکت‌ها صرفه جویی خواهد شد.
از سوی دیگر توسعه رایانش ابری می‌تواند موجب انقلابی در ارایه خدمات عمومی توسط دولت‌ها شود. خدمات عمومی انسجام و یکپارچگی بیشتری یافته و کارایی بالاتری پیدا می‌کنند.
در حال حاضر بسیاری از کاربران بالقوه در این اتحادیه تصور می‌کنند استفاده از رایانش ابری پیچیده، خطرناک و غیرقابل اعتماد است.
این کمیسیون در پی آن است تا موانع پیش روی شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری در بخش خدمات ابری را مرتفع کند و معتقد است داشتن یک استراتژی مشترک در کشورهای عضو این اتحادیه موجب افزایش استقبال از خدمات ابری خواهد شد.
در این استراتژی سه مرحله کلی برای افزایش اطمینان دنبال می‌شود. نخست استانداردها و گواهینامه‌ها، به کاربران در مقایسه و ارزیابی سرویس‌ها کمک خواهند کرد و به هر کاربر امکان کنترل اطلاعات خویش بر اساس این استانداردها را می‌دهند. دوم، کاربران باید به درستی و منصفانه بودن قرارداد خود آگاهی داشته باشند. سوم، نظارت بر عملکرد شرکت‌ها برای شکل دادن به بازار نو ظهور رایانش ابری و کنترل قدرت خرید جامعه باید به درستی صورت گیرد تا موجب افزایش کارایی در خدمات دولت الکترونیک شود.
این کمیسیون در حال آماده سازی استراتژی جدید در حوزه امنیت اطلاعات و امنیت سایبری در ماه‌های آینده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.