اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 19, 2012
19:23 جمعه، 28ام مهرماه 1391
کد خبر: 51067

افزایش احتمال شکایت قضایی آمریکا از گوگل

 

بی‌توجهی گوگل به لزوم رعایت قوانین ضدانحصار ممکن است باعث شکایت دولت آمریکا از این شرکت شود.
 
به گزارش فارس به نقل از ایندیاتایمز، کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا پس از بررسی رفتار گوگل و عملکرد تجاری آن به این نتیجه رسیده که باید به دولت آمریکا توصیه کند تا از طریق دادگاه، گوگل را برای تغییر رفتار حرفه ای خود تحت فشار قرار دهد.

پس از پیگرد قضایی مایکروسافت در دهه 90 به جرم رفتار تجاری انحصارطلبانه و بی توجهی به حقوق رقبای تجاری دیگر این دومین بار است که یک غول فناوری آمریکا از سوی دولت این کشور تحت پیگرد قضایی قرار می گیرد.

نگرانی اصلی آن است که ممکن است گوگل نتایج خدمات جستجوی خود را با هدف ارتقای جایگاه محصولات وابسته به این شرکت و بازاریابی قدرتمندتر آنها دستکاری کرده باشد.

در این صورت جستجوی هر کالا یا خدمات سرویس های وابسته به گوگل در صدر دیگر نتایج جستجو ظاهر می شوند، حتی اگر سرویس های رقیب کیفیت و طرفداران بیشتری داشته باشند و این بر خلاف رویه خود جستجوگر گوگل نیز هست.

رقبای گوگل معتقدند اگر این شرکت رویه یاد شده را تداوم ببخشد منافع تجاری آنها به طور جدی به خطر می افتد. کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا گزارشی 100 صفحه ای را در این زمینه آماده کرده و تاکنون دو نفر نیز در این زمینه اقامه دعوی کرده اند.

رسیدگی به این پرونده از یک سال قبل آغاز شده و گوگل در واکنش از رفع ابهامات احتمالی در این زمینه استقبال کرده است. در عین حال کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا می گوید مصمم است با همکاری تیمی که به همین منظور تشکیل داده گوگل را به دادگاه بکشاند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.