اپراتورها

بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

October 23, 2012
22:15 سه شنبه، 2ام آبانماه 1391
کد خبر: 51155

مدیرعامل ایرانسل: نقش خود را برای پیاده‌سازی دولت الکترونیک ایفا می کنیم

 

فعال کردن سیم کارت ها به صورت انبوه غیر ممکن است، اما هر مشترکی می تواند ده سیم کارت فعال داشته باشد.
 
به گزارش سیتناپرس، مدیر عامل ایرانسل در پاسخ به سوالی مبنی بر فروش سیم کارت های فعال ایرانسل در بازار اظهار داشت: ایرانسل هیچ سیم کارت فعالی که مشخصات صاحبش احراز نشده باشد، ندارد.
مدیر عامل ایرانسل، در خصوص خبر منتشر شده از سوی رویترز که در آن اعلام شده بود به دلیل کاهش برابری ارزش ریال مقابل دلار، ام تی ان امسال در ایران دچار ضرر و کاهش درآمد شده گفت: هیچ تغییری در درآمدهای ایرانسل در ایران ایجاد نشده است.
مدیر عامل ایرانسل همچنین در پاسخ به این سوال که وزارت ارتباطات دستور جداسازی اینترنت از اینترانت را به تمام شرکت‌ها و اپراتورهای زیرمجموعه خود ابلاغ کرده آیا ایرانسل اقدامی برای اجرای این ابلاغیه انجام داده، گفت: در این زمینه هنوز چیزی به ما ابلاغ نشده است.
دزفولی گفت:در شبکه ایرانسل همه مشترکان برای دسترسی به اینترنت امکان دسترسی به GPRS دارند و هیچ مشترکی از این دسترسی محروم نیست.
 او درمورد ارسال پیامک تبلیغاتی به مشترکان افزود: مطابق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تمامی مشترکان اعلام کردیم کسانی که تمایل ندارند هیچ نوع پیامک تبلیغاتی برای آنها ارسال شود، اعلام کنند سپس در لیست مشخصی قرار گرفته‌اند و هیچ پیامک تبلیغاتی برای آنها ارسال نمی‌شود.
دزفولی خاطر نشان کرد: همانطور که پیش از این نیز اعلام کرده بودیم ایرانسل هیچ قراردادی با هیچ شرکتی برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی ندارد.
دزفولی خاطرنشان کرد: حجم دیتای مورد استفاده کل کاربران موبایل در کل کشورهای دنیا درحال افزایش است. این میزان استفاده در نسل 2.75 در شبکه ایرانسل نیز از مهر ماه 90 تا مهر ماه 91 بیش از 100 درصد افزایش یافته است.
او افزود: یکی از سیاست‌های قطعی نظام، پیاده‌سازی دولت الکترونیک است که بدون این بسترها قابل اجرا نخواهد بود. بنابراین ما به عنوان یک اپراتور تلاش می‌کنیم در راستای اجرای سیاست‌های دولت نقش ایفا کنیم و سازمان تنظیم را متقاعد کنیم که این دوره را کوتاه‌تر بکند و ارایه سرویس‌های نسل سوم را برای همراه اول و ایرانسل مهیا کند.
او  در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره مذاکرات میان وزارت ارتباطات و بانک مرکزی برای تخصیص ارز با قیمت مرجع به شرکت‌های فعال در حوزه ICT و شمول آن به ایرانسل گفت: در این باره رگولاتوری از مدت‌ها پیش اعلام کرد نیازهای ارزی خود را اعلام کنیم که ایرانسل از همان ابتدای امر تمامی پیش‌فاکتورها و LCهای گشایش شده و کلیه موارد مطابق میزان سرمایه‌گذاری ایرانسل از اکنون تا سال آینده را ارایه داده است اما علیرغم چند بار مکاتبه در مورد آن اما تا الان اثر مشخصی نداشته است.
مدیرعامل ایرانسل افزود: افزایش نرخ ارز در حوزه سرمایه‌گذاری ما هم مشابه دیگر حوزه‌ها تاثیر خواهد گذاشت و در این میان MTN به جز تعهد ابتدای پروژه برای سرمایه‌گذاری 1.2 میلیارد دلار، تعهدی در این قبال ندارد و امیدواریم وزارت ارتباطات تدابیری را بیاندیشد که حداقل بخشی از نیازهای اپراتورها را تامین کند.
وی با اشاره به گسترش همزمان شبکه وایمکس ایرانسل و حرکت به سمت توسعه نسل سوم و LTE اظهار داشت: وایمکس تکنولوژی رو به توسعه‌ای نیست. تکنولوژی رو به توسعه به حوزه LTE تغییر یافته و همه اپراتورهای دنیا سرمایه‌گذاری خود را در زمینه وایمکس یا متوقف یا کند کرده‌اند و به سمت فناوری‌های جدید رفته‌اند.
دزفولی افزود: ما هم نمی‌توانیم غیر ازاین روند را پیگیری کنیم و منتظریم وزارت ارتباطات تعیین تکلیف کند و به سمت 3G و LTE برویم و از صرف سرمایه کشور برای سرمایه گذاری مجدد و کم بهره و کم خاصیت جلوگلیری کنیم.
 وی ادامه داد: مقدمات صعود به LTE و 3G را فراهم کردیم اما معنی‌اش این نیست که کل سرمایه گذاری لازم را برای این کار صرف کرده‌ایم چراکه حوزه LTE شبیه نسل‌های دوم و سوم فناوری تلفن همراه نیست که اپراتورها کل کشور را تحت پوشش قرار بدهند بلکه در LTE سیاست‌ها مبتنی بر پوشش Hot Spotها است، جایی که تمرکز بیشتری روی دیتا است و پوشش بیشتری داده می‌شود. به همین دلیل ایرانسل بخشی از سرمایه‌گذاری را برای مهاجرت به فناوری‌های جدید تلفن همراه انجام داده اما برای انجام بخش دیگری از سرمایه‌گذاری، منتظر اعلام نظر قطعی رگولاتوری هستیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.