اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

October 24, 2012
4:11 چهارشنبه، 3ام آبانماه 1391
کد خبر: 51169

خط مشاوره تلفنی بهزیستی توسط مخابرات تهران قطع شد

 

مدیر کل مشاوره سازمان بهزیستی کشور با انتقاد از عملکرد مخابرات استان تهران در قطع خط مشاوره تلفنی 148 سازمان بهزیستی در این استان گفت: دو هفته از قطع خط مشاوره تلفنی 148 که سهم بسزایی در تامین سلامت اجتماعی جامعه داشت می‌گذرد.
 
رویا ذکایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فعالیت خط مشاوره تلفنی 148 اظهار کرد: این خط سالانه بیش از 400 هزار تماس تلفنی را پاسخ می‌دهد و بدین ترتیب از مواردی همچون فروپاشی خانواده و آسیب‌های اجتماعی جدی جلوگیری می‌کند.
 
به گفته وی ارائه خدمات مشاوره تلفنی در روستاهایی که دسترسی به خدمات مشاوره ندارند، خانواده‌هایی که توان مالی پرداخت هزینه‌های مشاوره را ندارند و یا در مواقعی که مشکلات و مسائل به نوعی تابو محسوب می‌شود و نیاز به محرمانگی دارد، بسیار موثر بوده است.
 
مدیرکل مشاوره سازمان بهزیستی در ادامه عنوان کرد: در طی دو سال اخیر وزارت ارتباطات مصوبه ای داشت که بیان می‌کرد هر سازمان تنها می‌تواند یک خط اضطرار داشته باشد و بدین ترتیب خط 123 به عنوان خط اضطرار شناسایی و خواستار قطع خط مشاوره تلفنی 148 شدند.
 
ذکایی اضافه کرد: سازمان بهزیستی رایزنی‌های بسیاری را با وزارت تعاون و رفاه اجتماعی و ارتباطات انجام داد و آمارهای عملکرد این خط را به آنها ارائه کرد تا بدین ترتیب از قطع این خط که در رفع نیازهای جامعه بسیار موثر بوده است، جلوگیری شود.
 
وی اضافه کرد: در نتیجه این مذاکرات توافقاتی حاصل شد تا خط 148 به 1480 تبدیل و در سراسر کشور پوشش در سراسر کشور داشته باشد.
 
مدیر کل مشاوره سازمان بهزیستی در ادامه گفت: اما پس از حصول این توافقات بیش از دو هفته است که مخابرات استان تهران خط 148 را قطع کرده است و طی این مدت تماس‌های مردمی زیادی برای رفع این مشکل و وصل مجدد خط 148 داشته‌ایم ، حال آنکه نمی‌توانیم در این راستا به مردم توضیح دهیم.
 
ذکایی در ادامه خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی سهم بسزایی از تامین سلامت روان در جامعه را بر عهده دارد و در نتیجه با قطع این خط، آن دسته از مردم که به دلیل مشکلات مالی، مسافتی و غیره امکان دسترسی به مشاوره حضوری را ندارند، با مسائل عدیده‌ای روبرو شده‌اند.
 
وی بر لزوم رسیدگی و رفع مشکل خط مشاوره تلفنی بهزیستی 148 تاکید کرد و گفت: در این صورت به زودی و با تبدیل این خط به 1480 شاهد پوشش صددرصدی مشاوره تلفنی سازمان بهزیستی خواهیم بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.