October 25, 2012
13:04 پنجشنبه، 4ام آبانماه 1391
کد خبر: 51180

وزیر ارتباطات در خصوص عملکرد رایتل به مجلس توضیح می‌دهد

 

رییس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاخیر اپراتور سوم در پوشش شبکه تلفن همراه خود، گفت: مجلس از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست کرده تا گزارشی در خصوص عملکرد این اپراتور ارائه کند.
 
به گزارش دنیای اقتصاد رمضانعلی سبحانی فرد با اشاره به تاخیر اپراتور سوم تلفن همراه گفت: همه اپراتورهای تلفن همراه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات قراردادی دارند که باید مطابق با آن عمل کنند و در صورت عدم رعایت تعهدات، برخوردهای قانونی صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه مجلس در خصوص عملکرد اپراتور سوم از وزارت ICT گزارشی خواسته، افزود: با ارائه گزارش وزارت ارتباطات مشخص خواهد شد که این اپراتور در چه مرحله کاری قرار دارد، سپس اقدامات لازم در خصوص وضعیت این اپراتور از سوی مجلس صورت می‌گیرد.
وی کیفیت فعلی شبکه تلفن همراه را قابل قبول ندانست و معتقد است که شبکه تلفن همراه جا دارد که از جهات گوناگون در کشور پیشرفت کند. سبحانی فرد با بیان اینکه وضعیت ضریب نفوذ تلفن همراه در مقایسه با کشورهای منطقه در جایگاه خوبی قرار دارد، اظهار کرد: اما لازم است که در برخی از نقاط محروم، پوشش شبکه تلفن همراه کامل شود.
چندی پیش رییس کمیته فناوری‌های نوین مجلس نیز با اشاره به اینکه در شرایط حاضر اپراتور اول و دوم از نبود اپراتور سوم نفع می‌برند، اعلام کرد: بهتر است که این دو اپراتور خدمات و سرویس‌های متنوعی را به کاربران خود ارائه دهند و با تعرفه‌های تشویقی سعی کنند مشتریان خود را راضی نگه دارند.
محمد سلیمانی با بیان اینکه در شرایط حاضر دیده می‌شود که اپراتورها چنین اقداماتی را انجام می‌دهند، خاطر نشان کرد: لازم است که این رفتار‌ها بیشتر در دستور کار اپراتورهای تلفن همراه قرار گیرد و امکانات متنوعی به متقاضیان خود ارائه دهند. طبق آخرین اخبار و آمار منتشر شده، هم‌اکنون شرکت ارتباطات سیار ایران حدود ۵۷ میلیون سیم‌کارت فروخته که ۵۲ میلیون آن فعال شده و ضریب نفوذ این اپراتور حدود ۷۰ درصد است، اما آمار نشان داده شده از اپراتور دوم تلفن همراه حاکی از وجود نزدیک به ۳۳ میلیون مشترک اعم از دائمی و اعتباری است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.