تبلت

تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 27, 2012
21:58 شنبه، 6ام آبانماه 1391
کد خبر: 51188

اپل بی‌سروصدا iPad mini را معرفی کرد

 

سرانجام شایعات منتشر شده محقق شد و اپل مدل جدید رایانه لوحی خود را با نام Apple iPad mini با آخرین نسخه از سیستم‌عامل موبایلی iOS و نمایشگر 9/7 اینچی به صورت رسمی معرفی کرد.
 
آخرین مدل از آنچه که "استیو جابز"(Steve Jobs) مدیرعامل اسبق اپل برای نخستین بار آن را رایانه لوحی iPad خواهند سرانجام پس از 3 نسل با تحولات گسترده، اندازه کوچک‌تر و نام iPad mini به عموم کاربران معرفی شد.
 
شرکت اپل برای این محصول نمایشگر 9/7 اینچی LED مجهز به فناوری IPS را در نظر گرفته است که می‌تواند تصاویر را با کیفیت 1024 در 768 پیکسل به نمایش بگذارد. کیفیت این نمایشگر با کیفیت نخستین مدل از سری رایانه‌های لوحی iPad با نمایشگر 7/9 اینچی برابری می‌کند. البته در این نمایشگر جدید تعداد پیکسل‌ها در هر اینچ مربع افزایش یافته و به 163 عدد رسیده است.
 
رایانه لوحی iPad mini مبتنی بر پردازنده مرکزی قدیمی‌تر اپل موسوم به A5 ساخته شده است که پیش‌تر در رایانه لوحی iPad 2 به کار گرفته شده بود. این پردازنده شامل دو هسته مرکزی یک کیگاهرتزی از نوع ARM Cortex-A9 می‌شود و پردازنده گرافیکی آن با نام PowerVR SGX543MP2 به همراه یک رم 512 مگابایتی نیاز کاربران را برطرف می‌کند. لازم به ذکر است فناوری Lightning که در گوشی هوشمند آیفون 5 به کار گرفته شده بود نیز در این محصول دیده می‌شود.
 
این رایانه لوحی دوربین دیجیتالی 5 مگاپیکسلی مجهز به فناوری iSight را در خود جا داده که برای آن قابلیت تصویربرداری با کیفیت 1080 پیکسل در نظر گرفته شده است. دوربین دوم آن مجهز به فناوری FaceTime با کیفیت 720 پیکسل تصاویر را منتشر می‌کند.
 
رایانه لوحی iPad mini در رنگ‌های مشکی و سفید ساخته شده و قرار است با ظرفیت‌های 16، 32 و 64 گیگابایتی بدون قابلیت پشتیبانی از حافظه‌های جانبی وارد بازار شود.
 
پیش‌فروش رایانه لوحی Apple iPad mini از هفته آینده آغاز می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از تاریخ 2 نوامبر به دست کاربران می‌رسد. مدل 16 گیگابایتی این محصول 329 دلار قیمت گذاری شده است و به ترتیب مدل‌های 32 و 64 گیگابایتی آن با قیمت‌های 429 و 529 دلار فروخته می‌شوند. مدل Wi-Fi+Cellular این رایانه لوحی با حافظه داخلی 16 گیگابایت نیز 459 دلار قیمت‌گذاری شده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.