اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

October 27, 2012
22:36 شنبه، 6ام آبانماه 1391
کد خبر: 51200

توافق مخابرات و ارائه دهندگان اینترنت پرسرعت برای نرخ خدمات

 

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: تمامی شرکتهای مخابرات استانی در چارچوب پروانه فعالیتشان موظف به همکاری با شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت هستند و تاکنون یک مورد عدم همکاری در این زمینه وجود نداشته است.
مظفر پوررنجبر در گفتگو با مهر در مورد بروز برخی اختلافات میان شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت و شرکت مخابرات ایران که به گفته شرکتهای PAP ناشی از عدم تخصیص فضا و امکانات می‌شود، با رد هرگونه اختلاف در این زمینه بر وجود توافقات نهایی میان مخابرات و شرکتهای PAP تاکید کرد.
 
وی در تشریح دلایل افزایش نرخ برخی خدمات شرکت مخابرات به شرکتهای PAP مانند هزینه رانژه خطوط و کافوی نوری تصریح کرد: به طورکل شرکت مخابرات ایران خدمات خود را از جمله تلفن ثابت، همراه، کافوی نوری و تلفن بین الملل در دو دسته تعرفه گذاری ارائه می دهد که در بخش نخست تعرفه هایی مانند تعرفه خطوط تلفن ثابت و همراه هستند که در محاسبه آنها از فرمولهای ارائه شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و شورای رقابت تبعیت می‌کند و در بخش دوم تعرفه خدمات در اختیار مخابرات بوده که بر مبنای هزینه تمام شده و مذاکره و توافق با کاربران که شرکتهای اینترنتی را نیز شامل می‌شود محاسبه خواهد شد.
 
پوررنجبر با بیان اینکه تعرفه هیچ سرویس و خدماتی از سوی شرکت مخابرات ایران بدون توافق اعلام نمی شود در مورد اختلافات ناشی از تعرفه برخی خدمات میان شرکتهای مخابرات استانی و شرکتهای PAP گفت: تمامی مخابرات استانها در چارچوب پروانه موظف به همکاری با شرکتهای PAP هستند و تاکنون حتی یک مورد گزارش مربوط به عدم همکاری در این زمینه دریافت نشده است.
 
وی آنچه که عدم همکاری تلقی می‌شود را تقاضاهایی خارج از پروانه مخابرات و شرکتهای PAP عنوان کرد و ادامه داد: نرخ تمامی خدمات مخابرات براساس تعرفه های توافقی با شرکتهای PAP است.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مورد هزینه رانژه کردن خطوط مشترکان اینترنت پرسرعت تصریح کرد: این هزینه ای است که باید به صورت توافقی میان مخابرات و شرکتهای PAP تعیین شود.
 
وی از اعلام مبلغ 3 میلیارد تومانی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بابت هزینه رانژه خطوط ADSL مخابرات را جریمه کرده اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: تاکنون نامه ای در زمینه رانژه مشترکان و جریمه مخابرات به دست ما نرسیده است.
 
پوررنجبر با بیان اینکه نامه های رگولاتوری را باید بررسی کنیم و به آن پاسخ دهیم، افزود: به جز یک مورد که مربوط به موضوع 118 بود نامه قانونی دیگری در زمینه جریمه مخابرات نداشته ایم.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه تغییر نرخ تنها برخی از خدمات نیاز به هماهنگی با رگولاتوری دارد، گفت: در مابقی سرویسها با PAP ها توافق می کنیم؛ مخابرات حتی با شرکت ارتباطات زیرساخت نیز برای تعیین و یا تغییر تعرفه ها توافقاتی انجام داده و می دهد.
 
وی در مورد افزایش قیمت کافوی نوری از 5500 تومان به 12هزار تومان گفت: تجهیزاتی که برروی برخی کافوهای نوری نصب شده در حد یک DSLAM کار می‌کند و با وجود این تجهیزات، نیازی به تجهیزات دیگر از سوی شرکتهای PAP نیست. در این زمینه مخابرات تنها قیمت این کافوها را افزایش داده و با این وجود نیازی به سرمایه گذاری شرکتهای PAP برای این تجهیزات نیست.
 
پوررنجبر در مورد اختلاف شرکتهای PAP با مخابرات استان فارس نیز به مهر گفت: اینترنت پرسرعت استان فارس به صورت مستقیم توسط مخابرات واگذار نمی شود و به یک شرکت بخش خصوصی سپرده شده است.
 
وی گفت: بزودی مخابرات تکلیف تعرفه های خدماتی همچون رانژه و کافوی نوری که به شرکتهای اینترنت پرسرعت ارائه می دهد را مشخص خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.