امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 27, 2012
22:38 شنبه، 6ام آبانماه 1391
کد خبر: 51201

تاکید سازمان ملل بر ضرورت نظارت و کنترل بیشتر کاربران اینترنت برای مبارزه با تروریسم

 

سازمان ملل متحد اعلام کرد که برای کمک به تحقیقات و پیگیری درباره تروریسم نظارتهای بیشتری باید روی کاربران اینترنتی صورت بگیرد.
به گزارش مهر، براساس گزارش منتشر شده توسط دفتر مواد مخدر و جرم سازمان ملل، فقدان چارچوب مورد توافق بین المللی برای حفاظت اطلاعات مشکلی برای شبکه های WiFi باز در فرودگاه ها، رستورانها و کتابخانه ها است.
 
این گزارش می افزاید: تروریسمها به طور فزاینده ای به استفاده از شبکه های اجتماعی چون فیس بوک، تویتر و یوتیوب و دراپ باکس روی آورده اند تا تبلیغات خود را گسترش دهند.
 
یوری فدوتوف مدیر اجرایی این دفتر در سازمان ملل، تروریستهای بالقوه از فناوری ارتباطات پیش رفته استفاده می کنند و اغلب برای برقراری ارتباط با مخاطب خود در سطح بین الملل به اینترنت روی می آورند تا از گمنامی نسبی برخوردار شده و برای این ارتباط هزینه های اندکی پرداخت کنند.
 
براساس این گزارش، یکی از مشکلات مهمی که در مقابل تمام سازمانهای اجرای قانون وجود دارد فقدان یک توافق بین المللی برای حفاظت اطلاعات آی اس پی ها (رساننده های خدمات اینترنتی) است.
 
اروپا اخیرا به یک قانون لازم الاجرای حفاظت اطلاعات رسیده است اما ایالات متحده آمریکا و سایر کشورها از این قانون تبعیت نمی کنند.
 
از سوی دیگر برخی گروه ها از تصویب و یا پیشنهاد چنین قوانینی انتقاد کرده اند.
 
سازمان ملل اعلام کرده است که حفظ رکورد ارتباطات از طریق اینترنت چون اطلاعات رد و بدل شده در تالارهای گفتگو و خدمات پیام رسانی فوری و تماسهای اینترنتی می تواند گام مطلوبی در این رابطه باشد.
 
دفتر مواد مخدر و جرایم سازمان ملل در سال 1997 با عنوان دفتر کنترل مواد مخدر و پیشگیری از جرایم تأسیس شد و عضو گروه توسعه سازمان ملل است که در سال 2002 تغییر نام داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.