تلفن همراه

گوشی

October 27, 2012
22:42 شنبه، 6ام آبانماه 1391
کد خبر: 51205

یک باکتری وحشتناک روی گوشی موبایل

 

تلفن همراه می تواند بزرگ ترین خطر برای ابتلا به انواع بیماری ها باشد چرا که این وسیله به عنوان زمینه خطرناکی برای رشد باکتری ها عمل می کند.
به گزارش مهر، پزشکان هشدار می دهند قرار گرفتن تلفن همراه در نزدیکی گوش، بینی و دهان از سویی و وجود باکتری های گرما دوست روی این تلفن ها از سوی دیگر، به آن معناست که افراد خود را در معرض میکروب و باکتری هایی قرار می دهند که برای سلامت آنها مضر است.
 
آزمایش نشان داد تلفن های همراه مانند دستگیره در حمام، به طور معمول حامل میکروب های زیادی هستند و می توانند بیماری های رایجی مانند آنفلوانزا، اسهال و عفونت چشمی را ایجاد کنند.
 
این مطالعه به عدم رعایت بهداشت مناسب و نشستن مطلوب دستهای کاربران تلفن های همراه نیز اشاره دارد.
 
 میکروب و آلودگی هایی که معمولا بر روی تلفن همراه یافت می شوند معمولا بر روی دیگر وسایل مورد استفاده روزمره از جمله رایانه ها، کلیدها، خودکار و تلفن های ثابت نیز مشاهده می شود.
 
با این حال خطر این میکروب ها بر روی تلفن های همراه برای کاربران بیشتر است چرا که مردم دائما با این تلفن ها هستند و آن ها را با خود به همه جا از جمله رختخواب، تردمیل و رستوران می برند.
 
تلفن های همراه میزان بسیار زیادی کلیفرم – باکتری آلاینده مدفوع دارند.
 
از هر هشت تلفن همراه مورد بررسی، بین 2 هزار و 700 تا چهار هزار و 200 واحد باکتری کلیفرم داشتند.
 
محدودیت این باکتری در آب آشامیدنی کمتر از یک واحد در 100 میلی لیتر آب است.
 
میشاییل اشمیت استاد میکروبیولوژی و ایمنی شناسی در دانشگاه کارولینای جنوبی گفت: روزانه از این موجودات ریز می خوریم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.