اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

October 27, 2012
22:54 شنبه، 6ام آبانماه 1391
کد خبر: 51209

ارایه سرویس‌های ۳G و ۴G تاخیر زیادی دارد

 

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه با گسترش گوشی‌های هوشمند که می‌توانند انواع سرویس‌های دیتا را به صورت همراه ارایه دهند، گفت: متاسفانه تاکنون در این زمینه عملکرد خوبی وجود نداشته است و در ارایه سرویس‌های ۳G و ۴G تاخیر زیادی صورت گرفته است.

به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا) از گروه علمی-تحلیلی طیف، شاهمیرزایی این سخنان را در نشست بررسی موانع پیشرفت و توسعه خدمات ارزش افزوده مخابراتی به همت گروه علمی تحلیل طیف و با هدف بررسی مشکلات شرکت‌های زنجیره ارزش خدمات ارزش افزوده و ارائه پیشنهادات به متولیان با حضور محمد مهدی عطوفی معاون بازاریابی و امور مشتریان شرکت همراه اول، مهندس سیاح، مسوول سرویس¬های برخط غیراینترنتی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه¬های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از شرکت‌های سندیکای خدمات ارزش افزوده حوزه مخابراتی عنوان کرد.
گزارشی از هفت ماه فعالیت شورای مجازی
شاهمیرزایی با بیان این مطلب که تشکیل مرکز ملی فضای مجازی، انتخاب رییس مرکز و تنظیم اساسنامه آن از جمله اقداماتی است که طی هفت ماه گذشته صورت گرفته است، اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده ایجاد کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی است که با توجه به تعدد لایه‌های مجوزدهی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما تشکیل این کمیسیون می‌تواند سردرگمی ناشی از این موضوع را برطرف کند.
باتوجه به اینکه اعضای کمیسیون مشخص و وظایف آن نیز ابلاغ شده است، ظرف چند روز آینده اولین جلسه کمیسیون برگزار خواهد شد.
همچنین باتوجه به اینکه در حوزه امنیت نیز نهادهایی مختلفی درگیر هستند، با تشکیل کمیسیون عالی امنیت فضای مجازی و تمرکز تمام بخش‌ها در غالب این کمیسیون پس از این مشکلات ایجاد شده توسط متولیان مختلف مرتفع خواهد شد.
شاهمیرزایی درخصوص اهمیت توسعه لایه انتقال محتوا موسوم به CDN اظهار داشت: باتوجه به اینکه طبق آمارهای اعلام شده جهانی تا سال ۲۰۱۴ در حدود ۵۰ درصد از کل سایت‌های دنیا به روی لایه CDN منتقل می‌شود، این بحث یکی از اولویت‌های مهم شورای عالی فضای مجازی است که بدون توسعه آن سرویس‌دهی مناسبی صورت نخواهد گرفت.
شاهمیرزایی در جهت برطرف شدن مشکلات بخش خصوصی در زمینه مشارکت در عرصه ارایه خدمات ارزش‌افزوده نیز چنین اظهار داشت: بخش خصوصی نباید فقط انتقاد کند بلکه در کنار طرح مشکلات و مسائل روزمره باید برای تصمیم¬گیران سیاست‌سازی کند و همزمان با ایده‌پردازی فنی با ارایه بیزنس مدل‌های مناسب به سیاست‌گذاران و اپراتورها، زمینه را برای ارایه سرویس‌ها و خدمات محتوا محور همچون IPTV و OTT فراهم کند. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ممکن است در ظاهر به نظر برسد که با تشکیل شورای عالی فضای مجازی یک رگولاتور جدید هم به رگولاتورهای قبلی اضافه شده است و این موضوع نگرانی بخش خصوصی را به دنبال داشته باشد، ولی باید گفت این شورا به عنوان رگولاتور اصلی تمام بخش‌ها را با هم هماهنگ خواهد کرد.
عطوفی: در حوزه خدمات رگولاتوری نداریم
محمد مهدی عطوفی معاون بازاریابی و امور مشتریان همراه اول نیز با تاکید بر اهمیت ارایه سرویس‌های ارزش‌افزوده مبتنی بر دیتا اظهار داشت: شرکت ارتباطات سیار به منظور سر و سامان دادن به این فضا حرکت‌هایی را آغاز کرده است و در این راستا با همکاری مشاوران داخلی و خارجی در صدد است زیرساخت‌ها اولیه مرتبط با شبکه و بازار را طی یک تا دو سال آینده فراهم کنند.
وی با اشاره به اینکه ما در حوزه خدمات، رگولاتوری نداریم و نمی‌دانیم از چه کسی باید مجوز بگیریم، گفت: انتظار ما از مجموعه نظام این است که با ایجاد یک پنجره واحد به عنوان رگولاتور، فضایی فراهم کند که همه به آنجا رجوع کنند و با تسهیل در روند کسب مجوز سرعت کار افزایش یابد.
عطوفی در ادامه افزود: ما از سال ۸۶ در دانشگاه صنعتی شریف یک آزمایشگاه ارزش‌افزوده راه‌اندازی کرده‌ایم و امروز در حال بهره‌برداری از آن هستیم. در حال حاضر چهار شرکت تجمیع‌کننده ارزش‌افزوده با همراه اول در زمینه ارایه این سرویس‌ها همکاری می‌کنند ولی ما از تمام شرکت‌هایی که وارد بازار خدمات ارزش‌افزوده شوند حمایت می‌کنیم.
سیاح، نماینده مرکز ملی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ضمن اشاره به اینکه تولید محتوا متناسب با فرهنگ ایرانی، اسلامی دغدغه اصلی است و دولت نیز به این موضوع اهمیت خاصی می‌دهد، اظهار داشت: باید در ساختار فعلی تجدید نظر شود و با شرکت‌ها و مؤسسات فرهنگی همکاری لازم صورت گیرد تا باعث دلگرمی آنها شود. به نظر می‌رسد که یکی از کارهایی که در این راستا بسیار مؤثر است معاف کردن این مؤسسات از پرداخت مالیات است.
لازم به ذکر است در همایش ملی خدمات چندرسانه‌ای باند وسیع: از سیاست‌گذاری تا اجرا که در تاریخ ۸آبان ۹۱ برگزار می‌شود، به موضوعاتی همچون موانع توسعه خدمات چندرسانه¬‌ای بر بستر شبکه‌های ارتباطی و روند توسعه فناوری‌های تلویزیون متصل به شبکه(Connected TV) ، محتوای سوار بر شبکه (OTT)، بازی‌های تحت شبکه و شبکه‌های تحویل محتوا (CDN) پرداخته خواهد شد.
علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت WWW.TEYF.IR مراجعه کرده یا با شماره تلفن۲۹-۸۸۷۶۳۱۲۸ تماس بگیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.