تلفن همراه

گوشی

October 28, 2012
5:13 یکشنبه، 7ام آبانماه 1391
کد خبر: 51223

نوکیا از فهرست تولیدکنندگان بزرگ دنیا حذف شد!

 

نوکیا که تا سه فصل پیش عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی در دنیا را یدک می‌کشید، هم‌اکنون حتی نامی از این شرکت را نمی‌توان در میان پنج تولیدکننده بزرگ دنیا نیز یافت. 
 
به گزارش دنیای اقتصاد گزارش‌ها حاکی است بازار تلفن همراه طی سه ماهه سوم سال 2012 با رشد 4/2 درصدی همراه بوده و سامسونگ و اپل توانستند بالاترین رتبه جدول را در بازار به خود اختصاص دهند.
بر اساس گزارش موسسه تحقیقات بین‌المللی IDC، در طول سه ماهه سوم سال‌جاری میلادی 5/444 میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه به فروش رسید. این در حالی است که سال گذشته در مدت زمان مشابه این رقم 1/434 میلیون دستگاه اعلام شده بود. در بازار گوشی‌های هوشمند 7/179 میلیون دستگاه گوشی فروخته شد؛ در حالی که سال گذشته این رقم 123/7 میلیون دستگاه بود. بر اساس گزارش IDC، میزان رشد فروش گوشی‌های هوشمند سال به سال با رشد 3/45 درصدی همراه است. نوکیا که تا فصل پیش جایگاه سوم جدول را بعد از سامسونگ و اپل داشته، در طول سه ماهه سوم سال جایگاه خود را به شرکت کانادایی RIM تولید کننده گوشی‌های بلک بری داد و از میان پنج تولیدکننده بزرگ دنیا حذف شد. به گفته تحلیلگران ارشد IDC، نوکیا با پافشاری روی ساخت گوشی‌های مبتنی بر سیمبیان سپس تغییر یکباره استراتژی طی 18 ماه گذشته فرصتی را برای رقبا ایجاد کرد تا رشد کنند و جایگاه این شرکت فنلاندی را تصاحب کنند. با این حال کارشناسان معتقدند بازار گوشی‌های هوشمند هنوز هم نوظهور است؛ به این معنا هنوز هم جای نشو و نما و رشد برای تولیدکنندگانی مثل نوکیا وجود دارد. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.