اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 29, 2012
0:08 دوشنبه، 8ام آبانماه 1391
کد خبر: 51243

محصول پست الکترونیک چاپار ویژه سازمان‌ها ارایه شد

 

هم‌زمان با سومین سالگرد شروع به کار مجموعه سرویس‌های چاپار، محصول پست الکترونیک چاپار مخصوص سازمان‌ها ارایه شد.
 
به گزارش‌ آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)‌از واحد ارتباطات دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، دکتر حمید شهریاری، دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی در نشست خبری که به مناسبت سومین سالگرد شروع پروژه پست الکترونیک چاپار که با همکاری بخش خصوصی برگزار شد، با اشاره به300هزار کاربر چاپار، تأمین امنیت را اولویت نخست در راه‌اندازی این پست الکترونیک ذکر کرد و بیان داشت: رمزنگاری همه ارتباطات با استفاده از پروتکل https بر حسب انتخاب کاربر مزیتی است که در نسل جدید قابلیت‌های پست الکترونیک چاپار جهت اطمینان خاطر کاربران از امنیت در لایه ارتباطی ارائه شده است.
 

chmail1.jpg

وی ادامه داد: سه سال از شروع و هفت ماه از ارائه خدمات پروژه پست الکترونیکی چاپار در کشور می‌گذرد و ما توانستیم در این مدت در داخل و خارج از کشور سرویس ارائه دهیم.
 
شهریاری در ادامه با اشاره به مختصات این سرویس طی یک سال گذشته که معرفی شده‌ و اکنون در حال رشد است، گفت: در حال حاضر در عرصه خدمت اتفاقات جدیدی شکل گرفته و محصول جدید چاپار به صورت محصول سازمانی ارائه شده است که هر سازمان می‌تواند با پسوند دامنه متعلق به خود و کاربرانش نیاز سازمان خود را برآورده کند. اطلاعات کامل این محصول بر روی سایت chaapaar.ir موجود است.
 
وی با اشاره به قابلیت‌های این محصول در مقایسه با مشابه خارجی توضیح داد :این محصول می‌تواند کاملاً قابل رقابت با سرویس‌های شرکت‌های خارجی باشد؛ چرا که خدمات گسترده‌تری ارائه می‌دهد و قیمت محصول 50 درصد کمتر از نرم‌افزارهای خارجی است.
 
دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی از حضور 300 هزار کاربر داخلی که در این سرویس ثبت‌نام کرده‌اند خبر داد و گفت: در ماه‌های اخیر با رشد تصاعدی ثبت‌نام کاربران مواجه بودیم که در ابتدای راه‌اندازی خدمت، روزانه 50 تا 200 کاربر اضافه ‌شدند، اما طی دو ماه گذشته روزانه هزار و 200 کاربر به مجموعه کاربران سرویس اضافه شده و می‌شوند.
 
وی در خصوص قابلیت‌های جدید سرویس پست الکترونیک چاپار افزود:‌ در گذشته این سرویس تنها از طریق وب قابل دسترس بود که در حال حاضر از طریق آی‌مپ (امکان در دسترس قرار گرفتن ایمیل‌ها با استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت پست الکترونیک) نیز قابل دسترس است.
 
دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی با اشاره به نرم‌افزار سی-اچ-موبایل گفت: در حال حاضر با استفاده از پروتکل IMAP در پست الکترونیک چاپار کاربران بر روی موبایل‌های مبتنی بر اندروید می‌توانند از این نرم افزار استفاده نمایند.
 
 
 
وی در ادامه قابلیت‌های این سرویس را فراهم شدن ارسال پیامک به پست الکترونیک و همچنین ارسال پست الکترونیک از طریق پیامک دانست و گفت : یکپارچگی کامل بین سرویس تلفن همراه و پست الکترونیک ایجاد شده است.
 
دکتر شهریاری تاکید کرد:‌ با توجه به قانون جرایم رایانه‌ای می‌توان نوید داد که پشتیبانی قانونی برای امنیت سرویس‌های عمومی در کشور وجود دارد.
 
وی توضیح داد: برای تکمیل تیم امنیتی چاپار از هکرهای سفید در کنار تیم‌های امنیت اطلاعات در لایه مختلف استفاده شده است .
 
دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی در پایان تکیه بر مطالعات فنی و مهندسی و تحقیق و توسعه را پایه‌های امنیت پست الکترونیک چاپار دانست و ادامه داد: در خصوص  خرابکارانی که این حوزه را تخریب می‌کند در قانون بین 91 روز تا یک سال جزایر کیفری و یا دو میلیون و 500 هزار تومان و برای تخریب داده‌ها و سرویس از شش ماه تا دو سال در نظر گرفته شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.