اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

October 29, 2012
19:15 دوشنبه، 8ام آبانماه 1391
کد خبر: 51263

دبیر شورایعالی فضای مجازی از بررسی صدور مجوز برای فعالیت در حوزه‌ی چندرسانه‌یی خبرداد

 

همایش ملی خدمات چندرسانه‌یی بر بستر باند وسیع از سیاست‌گذاری تا اجرا برگزار شد.
 
به گزارش ایسنا، اخوان به‌آبادی در همایش ملی خدمات چندرسانه‌یی بر بستر باند وسیع از سیاست‌گذاری تا اجرا از برگزاری نخستین جلسه کمیسیون امنیت فضای مجازی با موضوع بررسی صدور مجوز برای فعالیت و ارایه خدمات در حوزه‌ی چند رسانه‌یی خبر داد و گفت: در سال جاری و تا آخر دی‌ماه اصول حاکم بر پروانه و اصل پروانه مرکز ملی فضای مجازی تدوین می‌شود و تا انتهای سال جاری اعطای پروانه به صورت رسمی در کشور صورت می‌گیرد.
 
رییس مرکز ملی فضای مجازی افزود: امید داریم از اواخر سال جاری به صورت رسمی و عملیاتی خدمات باند وسیع کشور کلید بخورد.
 
به‌آبادی با اشاره به اهمیت باند وسیع که چند سالی در کشور به آن پرداخته شده و کارهای مقدماتی آن در حال انجام است، بیان کرد: یکی از چالش‌هایی که با آن مواجه بودیم نبود تمرکز در حوزه سیاست‌گذاری‌های کلان از سوی حاکمیت بود که خوشبختانه در سال گذشته با تدبیر مقام معظم رهبری این شورا تشکیل شد.
 
رییس مرکز ملی فضای مجازی در تشریح فعالیت‌های این شورا گفت: نزدیک به شش ماه فعالیت‌های مقدماتی در این حوزه انجام شده و جلساتی نیز برگزار شده است.
 
وی هم‌چنین از وجود سه کمیسیون در مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد: کمیسیون عالی تنظیم مقررات و کمیسیون عالی امنیت فضای مجازی کشور و هم‌چنین کمیسیون عالی ارتقاء تولید محتوا در فضای مجازی تشکیل شده که کمیسیون عالی در مرکز با دبیری معاونت مربوطه خود فعالیت می‌کند که در کنار این سه کمیسیون که در حوزه تخصصی معاونت فن‌آوری نیز پیش‌بینی شده است که این عوامل در ساختار شورا هستند و در عمل نیز شامل چهار کمیسیون تخصصی و یک معاونت پشتیبانی شاهدیم که با ترکیب اعضاء به نحوی است که نماینده هر نهاد و دستگاهی که در نظر گرفته شده در این حوزه نقش ایجاد می‌کنند و در ترکیب کمیسیون عالی وجود دارد.
 
به‌آبادی افزود: در حوزه باند وسیع، متقاضیان می‌توانند تا آخر آبانماه تقاضای خود را ارایه دهند و برای اجرای پایلوت و انجام هماهنگی با مرکز ملی اقدام کنند؛ پیش‌تر دیده شده برخی شرکت‌ها فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، اما لازم به ذکر است در حوزه‌ی باند وسیع خدمات مالتی مدیا داخل کشور مجوزی وجود ندارد، چراکه این خدمات ویژه است و حتما باید مجوز از حاکمیت صادر شود.
 
رییس مرکز ملی فضای مجازی در ادامه تاکید کرد: خدمات باند وسیع چند رسانه‌یی، تنها IPTV نیست و عناوین مشابه آن هستند که خدماتی بسیار گسترده‌تر ارائه می‌دهند که در این خدمات چندین سرویس کنار هم جمع شدند و در یک قالب سرویس ارائه می‌دهند و با وجود قبول تاخیر این سرویس در کشور امید داریم بخش خصوصی و کمک حاکمیت این تاخیر جبران شود.
 
دبیر شورای عالی در پایان گفت: از فعالان بخش خصوصی درخواست می‌شود نگاهی به بازار داخل کشور داشته باشند، چرا که محتوای خوبی در داخل کشور داریم و می‌توانیم آن را با این محتوا به خوبی ارائه دهیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.