اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

October 29, 2012
19:20 دوشنبه، 8ام آبانماه 1391
کد خبر: 51265

نظارت دقیق بر محتوای پیامکهای انبوه/ جلوگیری از فعالیت فعالان غیر ایرانی پیامک

 

رئیس مرکز رسانه های دیجیتال از ابلاغ دستورالعملی خبر داد که به زودی از فعالیت شرکت‌‎های ارائه دهنده پیامکهای انبوه و تبلیغاتی که اصالت ایرانی ندارند، جلوگیری می کند و گفت: با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری باید نظارت دقیق‌تری بر محتوای این پیامک‌ها صورت گیرد.
 
به گزارش مهر، حسن علیزاده صبح امروز در مراسم انتخابات مجمع رسانه‌های برخط پیام‌ده کشور، مشکل اصلی پیش روی ارسال پیامک‌ها را محتوای ضعیف برخی از آنها دانست و بر ضرورت استفاده از فرهنگ ایرانی- اسلامی در محتوای پیامک‌ها تاکید کرد.
 
به گفته وی به زودی با دستورالعملی که ابلاغ خواهد شد، از فعالیت ارائه دهندگان پیامکهای انبوه – CP – که اصالت ایرانی ندارند، جلوگیری خواهد شد، ضمن اینکه این شرکتها چنانچه مایل به فعالیت در بازار ایران باشند باید با یک شرکت ایرانی شریک شده و بیش از نیمی از سهام خود را در اختیار طرف ایرانی قرار دهند.
 
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال خاطرنشان کرد: هم اکنون محتوای برخی از پیامک‌های ارسالی مورد انتقاد است؛ ضمن اینکه با نزدیک شدن به فضای انتخابات ریاست جمهوری، باید نظارت دقیق‌تری بر روی محتوای این پیامک‌ها صورت گیرد که امیدواریم با راه‌اندازی مجمع رسانه‌های برخط پیام‌ده کشور، بتوان در کنار مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال و سایر مراجع ذیربط، جلوی فعالیت غیرقانونی چنین پیامک‌هایی را گرفت.
 
وی اظهار داشت: بسیاری از مشکلات فعلی موجود پیش روی رسانه‌های برخط پیام‌ده کشور با اپراتورها با مذاکره قابل حل است و امیدواریم راه‌اندازی این مجمع بتواند قدرت چانه‌زنی را برای حل مشکلات ارتقاء بخشد، البته نکته حائز اهمیت این است که اعضای هیات مدیره این مجمع باید منافع جمعی و صنفی را بر منافع فردی و بنگاهی خود ارجح بدانند.
 
علیزاده با تاکید بر ضرورت راه‎اندازی و اخذ مجوز هر مجمع یا تشکلی که در حیطه رسانه‌های دیجیتال فعالیت می‌کند از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، خاطرنشان کرد: هرگونه اتحادیه، مجمع و تشکلی که در بردارنده موسساتی است که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفته و در حیطه رسانه‌های دیجیتال فعالیت می‌کنند باید با تائید و نظارت مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال تشکیل شوند، در غیر این صورت تشکیل آن زیر نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اتاق بازرگانی و یا وزارت کشور غیرقانونی و در حکم کلاهبرداری است.
 
وی همت فعالان عرصه رسانه‌های برخط پیام‌ده برای راه‌اندازی این مجمع از مبادی قانونی را اقدامی شایسته دانست و ابراز امیدواری کرد با همکاری اپراتورهای موبایل و فعالان بخش‌خصوصی در این حوزه، بتوان گام‌های موثری را در این عرصه برداشت.
 
به گزارش مهر، انتخابات مجمع رسانه‌های برخط پیام‌ده کشور با حضور 11 شرکت دارای مجوز در این عرصه برگزار و در نهایت 7 نفر به عنوان اعضای اصلی و علی‌البدل انتخاب شدند.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.