اپراتورها

بانکداری و پرداخت الکترونیک

تلفن همراه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

October 31, 2012
21:18 چهارشنبه، 10ام آبانماه 1391
کد خبر: 51296

وزیر ارتباطات: دولت به اپراتور سوم مهلت داد، ما ملزم به اجرا هستیم

 

وزیر ICT از مهلت داده شده به رایتل خبر داد و گفت: این اپراتور توضیحاتی را درباره دلیل تاخیرات خود اعلام کرده که برخی از این موضوعات از سوی دولت مورد قبول قرار گرفته و مهلتی به این شرکت داده شد تا به این ترتیب تا پایان تابستان سال آینده خدمات خود را در تمام شهرها ارائه کند. رضا تقی‌پور در جمع خبرنگاران در ارتباط با طرح هم‌کدسازی تلفن‌های ثابت اظهار کرد: این طرح نیازمند برخی تغییرات در مراکز است که برخی مراکز قدیمی‌تر به دلیل آنکه تجهیزات نرم‌افزاری کمتری داشتند در این زمینه با تاخیر‌هایی مواجه شدند.
اما تقی‌پور در ادامه در پاسخ به سوالی که درباره منع شرکت‌ها از هر فعالیتی در زمینه اپراتور چهارم مطرح شده بود، خاطر نشان کرد: بحث تمدید دوره انحصار اپراتور سوم معنای مشخصی دارد، درواقع این دوره برای آن تعریف می‌شود که این اپراتور‌ها بتوانند شبکه خود را ایجاد کرده و از طرفی مطمئن شوند که سرمایه‌گذاری آنها بازگشت مالی به همراه خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: این تصمیم در سطوح عالی دولت گرفته شده و همچنان وزارت ارتباطات خود را ملزم به تصمیمات دولت در این زمینه می‌داند. وزیر ارتباطات در عین حال یاد‌آور شد: در حال حاضر از طریق وایمکس و اینترنت پرسرعت خدماتی که در قالب فعالیت‌های اپراتور چهارم باید ارائه شوند در اختیار مردم قرار می‌گیرند و روز‌به‌روز این خدمات در حال گسترش است.
اما تقی‌پور در پاسخ به سوال دیگری که درباره موتور جست‌وجوی پارسی‌جو مطرح شد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر این موتور جست‌وجو در حال فعالیت است و اگر شما روی اینترنت جست‌وجو کنید می‌توانید وارد این موتور جست‌وجو شده و با آن کار کنید. وی در عین حال خاطر نشان کرد: البته همان‌طور که پیش از این گفته‌ایم، راه‌اندازی این موتور‌جست‌وجو به‌گونه‌ای نیست که یکروزه انجام شود. اکنون تعداد صفحاتی که در اختیار این موتور جست‌وجو قرار دارد، نیازمند تکمیل است و این جست‌وجوگر برای فعالیت مناسب به حافظه‌ای بالا و ظرفیت نرم‌افزاری بسیار بالا نیازمند است که این موارد به‌طور تدریجی در حال انجام است.
وزیر ارتباطات در بخش پایانی صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که آیا برای فن‌آوری اطلاعات هم اولویتی در میان اولویت‌های ارز مرجع تعریف شده، اظهار کرد: تاکنون اولویتی به ما تعلق نگرفته است اما با این وجود مکاتباتی با بانک مرکزی داریم تا گروه‌بندی‌ها به گونه‌ای باشد که به خدمات فن‌آوری اطلاعات نیز اختصاص پیدا کند؛ چرا که تاکنون خدمات خیلی در اولویت‌های ارزی مورد توجه قرار نگرفته‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.