تبلت

تلفن همراه

گوشی

November 1, 2012
22:29 پنجشنبه، 11ام آبانماه 1391
کد خبر: 51327

آغاز دوران طلایی یکی از موفق‌ترین طراحان جهان در اپل

 

شرکت اپل اعلام کرده همزمان با کناره‌گیری دو تن از مدیران ارشد این شرکت، مسئولیت تعدادی از دیگر مدیران، به ویژه جاناتان آیو، مدیر بخش طراحی شرکت اپل افزایش پیدا خواهد کرد.
به گزارش تایم، به گفته اپل،‌قرار است جاناتان آیو هدایت و رهبری بخش Human Interface یا سطح مشترک انسانی را در کل شرکت اپل به عهده بگیرد و علاوه بر آن به وظیفه سابقش، یعنی رهبری بخش طراحی صنعتی اپل نیز ادامه دهد. زیبایی‌های طراحی‌های شگفت‌انگیز آیو برای بیش از یک دهه نیروی محرکه‌ای برای افزایش محبوبیت محصولات اپل بوده‌است.
 
آیو همواره و از آغاز فعالیتش در اپل از دهه 1990 مرد سخت‌افزاری بوده‌است،‌ و دیگران هدایت نرم‌افزارهای آی‌پد‌ها،‌آی‌فون‌ها، آی‌مک‌ها و دیگر محصولات را به عهده داشته‌اند. به طور کلی به نظر می‌آید این چینش افراد در شرکت اپل به خوبی جواب داده است زیرا این شرکت نسبت به دیگر شرکت‌های مشابه، بهترین ترکیب از سخت‌افزار و نرم‌افزار را از خود نمایش داده‌است.
 
اکنون آیو مسئولیت تمامی پروژه‌های مربوط به سطح مشترک را به عهده خواهد گرفت،‌مسئولیتی که هیچ‌ فرد دیگری تا کنون موفق به انجامش نشده و تنها کارمندی از اپل که تا کنون چنین مسئولیتی را در گذشته به عهده گرفته،‌استیو‌ جابز بوده است.
 
جاناتان ایو
 
آیو همواره یکی از مهمترین افراد در شرکت اپل به شمار رفته است،‌اما مسئولیت جدید که به او سپرده شده،‌فرصتی است تا وی به مهمترین فرد در اپل تبدیل شود. به طور کلی به نظر می‌آید تنها گزینه‌ای که اپل می‌توانست با انتخاب وی، جهت تازه‌ای به مسیر بخش نرم‌افزاری اپل داده و در عین حال محبوبیت و زیبایی محصولات اپل را حفظ کند، جاناتان آیو بوده‌است. از این رو می‌توان گفت مسئولیت جدید وی در این شرکت یکی از بزرگترین رویداد‌هایی است که در دوران پس از جابز در اپل رخ داده‌است.
 
جاناتان آیو، طراح اصلی بسیاری از محصولات پرطرفدار شرکت اپل از قبیل مک‌بوک پرو، آی‌مک، مک‌بوک ایر، آی‌پاد، آی‌پاد تاچ، آی‌فون، آی‌پد و آی‌پد مینی بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.