اپراتورها

تلفن همراه

November 1, 2012
22:31 پنجشنبه، 11ام آبانماه 1391
کد خبر: 51329

یک‌نفر از هر 4 توفان‌زده به موبایل دسترسی ندارند

 

کمیسیون ارتباطات فدرال اعلام کرده است که 25 درصد از برج‌های موبایل در منطقه توفان‌زده آمریکا تحت تاثیر ابرتوفان سندی قرار گرفته و از کار افتاده است.
به گزارش لایوساینس،‌ کمیسیون ارتباطات فدرال یا FCC همچنین روز 30 اکتبر 2012 اعلام کرد درپی تخریب این برجها، از هر چهار نفر یک نفر به موبایل، خط تلفن،‌اینترنت و تلویزیون کابلی دسترسی ندارد. مراکز آسیب دیده درحال تغییر دادن مسیر تماس‌های خود به دیگر مراکز هستند اما تماسهایی که تغییر مسیر داده شده‌اند از اطلاعات موقعیت فرد تماس‌گیرنده برخوردار نخواهند بود.
 
بر اساس آمارهای FCC که به واسطه گزارش‌های داوطلبانه شرکت‌های خدمات تلفن همراه و شرکت‌های برق به دست آمده، 7 تا 8 میلیون نفر در اثر وقوع توفان سندی دچار خاموشی شده‌اند و به برق دسترسی ندارند. تعدادی از برجهایی که از توفان جان سالم به در برده‌اند با کمک ژنراتور‌های پشتیبانی درحال فعالیت هستند.
 
سخنگوی این کمیسیون توصیه کرده‌است به منظور کاهش بار و جلوگیری از ایجاد ترافیک در امواج ارتباطاتی،‌کاربران از ارسال پیامک یا رسانه‌های اجتماعی به جای برقراری تماس تلفنی یا موبایل استفاده کنند.
 
به گزارش فاکس نیوز، تاکنون تعداد قربانیان توفان سندی 48 نفر گزارش شده‌ که 18 نفر از این افراد در اثر سقوط درخت جان خود را از دست داده‌اند. همچنین بیش از 18 هزار پرواز توسط خطوط هوایی متوقف شده و سه فرودگاه اصلی نیویورک همچنان تعطیل است. حدود خسارت‌های وارد آمده از این توفان سهمگین در آمریکا 20 میلیارد دلار برآورد شده‌است.
 
همچنین به گزارش CNN، از دیگر ردپای توفان سندی در جهان ارتباطات،‌رتبه‌ای‌است که اخبار مرتبط با این توفان در شبکه اجتماعی فیس‌بوک به دست آورده است. توفانسندی به دومین موضوع سال فیس‌بوک تبدیل شده که بیشتر از دیگر موضوعات در شبکه اجتماعی به آن پرداخته شده است،‌رتبه اول مهمترین موضوعات فیس‌بوک رقابت‌های لیگ فوتبال ملی آمریکا است.
 
امتیازی که موضوع توفان سندی در ابزار Talk Meter فیس‌بوک به دست آورده 8.34 از 10 است،‌این ابزار میزان توجه و بحث و گفتگو درباره یک موضوع را در فضای فیس‌بوک می‌سنجد. بر اساس آمارهای فیس‌بوک،‌بسیاری از ساکنان مناطق توفان زده از این شبکه برای اطلاع‌رسانی از حصت و سلامت خود به خانواده‌هایشان استفاده می‌کنند،‌به طوری که بیشترین مطلب به اشتراک گذاشته شده در فیس‌بوک در روز سه‌شنبه،‌ 30 اکتبر 2010 عبارت "حال ما خوب است" بوده است. دیگر واژه‌ها و عبارت‌هایی که میزان به اشتراک‌گذاری آنها بسیار زیاد بوده واژه‌های برق، خسارت،‌درخت، "موفق شدیم"، امن، و شکرگزاری بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.