سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 1, 2012
22:40 پنجشنبه، 11ام آبانماه 1391
کد خبر: 51333

هر دقیقه 2 میلیون صفحه در خاورمیانه، اروپا و آفریقا چاپ می‌شود

 

مرکز تحقیقاتی IDC بر پایه نتایج بررسی جدید خود اعلام کرد که در منطقه خاورمیانه، اروپا و شمال آفریقا(EMEA) تعداد صفحات چاپ شده از چاپگرها و دستگاه‌های کپی کوچک طی سال 2011 میلادی یک درصد کاهش یافت و بر این اساس در حالی که در سال 2010 میلادی تعداد برگه‌های چاپ شده در منطقه یاد شده 12/3 تریلیون صفحه بود، این رقم در سال 2011 به 09/3 تریلیون صفحه رسید.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مرکز IDC توضیح داد که این تعداد صفحه بر پایه دستگاه‌های کپی و چاپگرهای لیزری با سرعت کمتر از 70 برگ در دقیقه، دستگاه‌های لیزری با سرعت کمتر از 45 برگ در دقیقه و دستگاه‌های شخصی جوهر افشان شمارش شده است و بر این اساس می‌توان گفت که در منطقه خاورمیانه، اروپا و آفریقا در هر دقیقه 2 میلیون صفحه چاپ می‌شود.
 
"ایلونا استانکِئوا"(Ilona Stankeova) مدیر مرکز تصاویر و چاپ در شرکت IDC توضیح داد: «در مجموع در هر دقیقه بیش از 2 میلیون صفحه در منطقه خاورمیانه، اروپا و آفریقا چاپ شده است. اگر قرار بود که ما این تعداد صفحه چاپ شده را در سال گذشته به منطقه یاد شده حمل کنیم دست‌کم به 200 هزار دستگاه کامیون 28 تونی نیاز داشتیم».
 
در مناطق در حال توسعه تعداد صفحات چاپ شده طی سال گذشته رشد 7/5 درصدی داشته و در مقابل در کشورهای توسعه یافته این روند با کاهش 5 درصدی همراه بوده است. برای منطقه اروپای مرکزی و اروپای شرقی، خاورمیانه و آفریقا(CEMA) تعداد صفحه چاپ شده در سال گذشته رشد 5 درصدی داشته است. البته بیشترین تعداد صفحات چاپ شده در این منطقه مربوط به خاورمیانه و آفریقا می‌شده است.
 
این بررسی نشان داد که دستگاه‌های ساخت شرکت HP وظیفه اصلی چاپ صفحات یاد شده را برعهده داشته‌اند و بر اساس آمار موجود، در سال 2011 مجموعا 26 درصد برگه‌ها توسط این دستگاه‌ها چاپ شده‌اند که پس از آن محصولات شرکت‌های Canon و Xerox با 11 و 10 درصد قرار داشتند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.