اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

November 5, 2012
0:24 دوشنبه، 15ام آبانماه 1391
کد خبر: 51369

رگولاتوری: سهم فرکانس اپراتورها تغییر می‌کند

 

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره تغییرات فرکانس اپراتورها، گفت: هنوز تغییری ایجاد نشده اما درحال حاضر باند اختصاص داده شده به اپراتورها، عادلانه نیست.
 
لطف‌الله سبوحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اپراتور اول تلفن همراه سهم بیشتر، اپراتور دوم کمی کمتر و اپراتور سوم کمتر از هر دو اپراتور دیگر سهم فرکانس دارد.
 
وی تصریح کرد: باید این مهم را مدیریت کنیم و شرایط رقابتی را نیز برای آن‌ها فراهم کنیم اما این کار سختی است و یک اپراتور حاضر نیست باند پهن فرکانسی را از دست دهد. اما اگر قرار باشد امکاناتی را ارائه کنیم، سعی می‌شود به‌ازای آن چنین مشکلاتی را حل و تصمیم‌هایی را اتخاذ کنیم.
 
سبوحی بیان کرد: اگر قرار باشد طیف‌های جدیدی اختصاص دهیم، به اپراتوری می‌دهیم که اکنون امکانات کمتری دارد، اما باید دید خود اپراتور باید کدام روش را به صرفه می‌داند.
 
به گزارش ایسنا، سبوحی همچنین در همایش ملی خدمات چندرسانه‌ای بر بستر باند وسیع، از سیاست‌گذاری تا اجرا، نیزبه این نکته اشاره کرد: در نسل دوم مقررات گذاری عمدتا به سمت ایجاد رقابت در شبکه‌های زیرساختی می‌رویم و در این میان منظور شرکت ارتباطات زیرساخت نبوده و منظور شبکه‌های موازی‌اند که رقابت با لایه‌های پایین‌تر است و همچنین توسعه دسترسی و واگشایی کابل مسی است که کماکان با این موضوع دچار مشکل هستیم.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه نسل سوم رگولاتوری برای رقابت در حوزه خدمات است گفت: برخی کشورها و مجامع معتقدند شبکه‌ها باید به صورت مشترک استفاده شوند و شبکه نباید در اختیار متولی خاص باشد و برخی دیگر نیز معتقدند دولت باید شبکه را به عنوان زیرساخت حفظ کند و امکان ارائه خدمات به لایه‌های پائین تر دهد که در این میان موضوع مهم کمبود طیف فرکانس میان اپراتورها که موضوع حادی است، مطرح می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.