اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

November 5, 2012
23:24 دوشنبه، 15ام آبانماه 1391
کد خبر: 51390

شرکت‌های مخابراتی عراق برای افزایش طیف باند رادیویی خود باید یک میلیارد دلار پرداخت کنند

 

کمیته پارلمانی دولت عراق اعلام کرد که سه اپراتور مخابراتی این کشور به منظور افزایش طیف باند رادیویی برای ارایه نسل سوم سرویس‌های مخابراتی یا همان 3G موظف به پرداخت یک میلیارد دلار و به صورت بالقوه بیش از 2 میلیارد دلار به صورت مجزا برای ایمن‌سازی شبکه یاد شده هستند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این سه شبکه مخابراتی در سال 2007 میلیادی برای دریافت مجوز راه‌اندازی شبکه تلفن‌همراه 25/1 میلیارد دلار پرداخت کردند. این مجوزها بر فناوری آزاد تاکید دارند، اما طیف باند رادیویی اختصاص داده شده به واسطه آن‌ها طیف 2100 مگاهرتزی که توسط بیشتر شبکه‌های 3G به کار گرفته می‌شود را شامل نمی‌شود.
 
"قدا جبارا"( Ghada Gebara)  مدیر شرکت مخابراتی Korek Telecom در این خصوص گفت: «ما این هزینه را پیش‌تر پرداخت کرده‌ایم. ما باید این فراکانس را به صورت رایگان دریافت کنیم و یا هزینه حداقل مانند آنچه که در کشور مراکش رخ داد را بپردازیم. اگر مشکلات ما در مورد هزینه و کیفیت شبکه مخابراتی 3G برطرف نشود، این شبکه در کشور عراق راه‌اندازی نخواهد شد».
 
سه شرکت مخابراتی یاد شده ممکن است برای دریافت این طیف باند مخابراتی سال آینده به سرمایه‌گذاری‌های جدید روی بیاورند و در این جریان باید سهام خود را در بازارهای بورس محلی ارایه دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.