اپراتورها

تلفن همراه

November 5, 2012
23:32 دوشنبه، 15ام آبانماه 1391
کد خبر: 51393

رئیس کمیسیون صنایع مجلس: باید از تجربیات موفق ایرانسل در حوزه ارتباطات استفاده شود

همزمان با فرارسیدن ششمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل، جمع کثیری از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از زیرساخت‌های فنی، مرکز مدیریت شبکه و مرکز خدمات مشتریان ایرانسل، جلسه رسمی این کمیسیون را در محل مجتمع مخابراتی حضرت امام خمینی (ره) ایرانسل برگزار کردند.

md-majlis.jpg
به گزارش روابط عمومی ایرانسل،  درابتدای این نشست، رییس کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک سالروز راه اندازی ایرانسل، این پروژه ملی را یکی ازمعدود نمونه‌های موفق درحوزه خصوصی‌سازی عنوان کرد.
 
دکتر رضا رحمانی، با اشاره به اینکه حوزه ارتباطات یکی ازمهمترین و کلیدی ترین بخش‌های کشوراست، خاطرنشان کرد: ایرانسل توانسته دراین بخش به تجربیات خوبی دست یابد و محصولات و خدمات نوین و موفقی را نیز ارائه کند و باید از تجربیات موفق این شرکت درحوزه ارتباطات استفاده کرد.
 
در این جلسه رمضانعلی سبحانی‌فر –عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی- نیز ضمن تقدیراز عملکرد ایرانسل که توانسته به تعهدات خود فراتر از تعهدات پروانه عمل کند، خاطرنشان کرد: ایرانسل با سرعت و با بهره‌گیری از فناوری نوین، روبه جلو حرکت کرده وحتی فراتر از برنامه ها و اهداف از پیش تعیین شده، عمل کرده است.
 
در ادامه این جلسه، مهندس علیرضا قلمبر دزفولی –مدیرعامل ایرانسل- با ارائه گزارش مبسوطی آخرین وضعیت و عملکرد پروژه ملی ایرانسل را به استحضار اعضای کمیسیون رساند و با اشاره به پوشش شبکه تلفن همراه ایرانسل درسراسر کشور و تمام منطقه خلیج فارس گفت: در پروانه صادره برای ایرانسل در سال هفتم قراردادی باید حدود 9 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور تحت پوشش قرار می‌گرفتند اما تا 30 مهر ماه امسال، 21 هزار و 515 کیلومتر از جاده‌ها را تحت پوشش قرار داده ایم.
 
 
وی گفت: پوشش جمعیتی ایرانسل اکنون نزدیک به 82 درصد است ودرحال حاضر بیش از2200 شهر و دهستان و بیش از 24 هزار روستای کشور با رشد سالانه ترکیبی 57 درصد در پوشش شهری، تحت پوشش شبکه ایرانسل قرار گرفته‌اند.
مدیرعامل ایرانسل خاطرنشان کرد: درحال حاضر  بیش از 21 هزار کیلومتر از جاده‌های اصلی کشور با رشد سالانه ترکیبی 61 درصد تحت پوشش شبکه ایرانسل هستند و در حوزه پوشش جمعیتی به رشد سالانه ترکیبی 13 درصد رسیده ایم.
مدیرعامل ایرانسل گفت: ایرانسل درچارچوب پروانه خود باید در سال هفتم قراردادی، میزان قطعی تماس‌های خود را به 1.5 درصد می‌رساند که درحال حاضر متوسط قطع تماس در شبکه ایرانسل 79 صدم درصد است.
 
وی درخصوص درآمدهای دولت از محل پروژه ملی ایرانسل نیز گفت: از ابتدای آغاز به کارایرانسل تاکنون درآمد دولت از محل پروژه ایرانسل 81 هزارمیلیارد ریال بوده است که از این مبلغ، 5هزار و 600 میلیارد ریال به صورت مستقیم توسط ایرانسل به دولت پرداخت شده است.
دزفولی با اشاره به حداکثر بهره‌برداری ایرانسل از توانمندی‌های داخل کشور گفت: درحال حاضر بیش از 300 شرکت تولیدی، خدماتی و صنعتی در حوزه های مختلف سخت افزار، نرم افزار و خدمات فنی و مهندسی و بازرگانی با ایرانسل همکاری دارند.
وی، میزان اشتغالزایی مستقیم ایرانسل را 1870 نفر عنوان کرد و افزود: ایرانسل موفق به کارآفرینی مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از 40 هزار نفر شده است.
 
در ادامه با توجه به نقش این کمیسیون در بررسی و تصویب قانون خاص ایرانسل در مجلس شورای اسلامی و همچنین پیگیری، نظارت و پشتیبانی مستمر این کمیسیون از وضعیت و عملکرد این شبکه، اعضای کمیسیون ضمن تقدیر و اظهار رضایت از توسعه پرشتاب و تحقق فراتر از برنامه کلیه اهداف، نقطه نظرات و پیشنهادات اصلاحی خود را بیان داشتند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.