تلفن همراه

گوشی

November 11, 2012
11:41 یکشنبه، 21ام آبانماه 1391
کد خبر: 51470

گوگل تمرکز خود را روی بازار موبایل معطوف می‌کند

 

بازار موبایل‌ها طی دو سال گذشته رشد فوق‌العاده‌ای را به خود دیده است؛ این موضوعی است که همه شرکت‌ها و گروه‌های فعال در این حوزه آن‌را تایید می‌کنند. مطمئنا یکی از شرکت‌هایی که در این رابطه می‌تواند بیشترین آمار و در عین حال، دقیق‌ترین آن‌را در اختیار کاربران قرار دهد، شرکت گوگل است؛ مجموعه‌ای که حالا تصمیم گرفته تمرکز بیشتر خود را به جای بازار دسکتاپ‌ها بر روی موبایل معطوف کند.
 
به گزارش وبلاگینا از بیزینس اینسایدر عملکرد گوگل در سال‌های گذشته نوید این موضوع را می‌داد که این شرکت برنامه بلند مدتی را برای رقابت در این بازار بزرگ و آینده‌دار در سر دارد. در نشست Mobile Summit که در شهر سانفرانسیسکو برگزار شده است، سه تن از مدیران گوگل با اذعان به این موضوع، اطلاعات جالبی را نیز درباره دسترسی کاربران موبایل این شرکت به سرویس‌های‌شان ارائه دادند.
 
گوگل در حال حاضر سیاستش را بر اساس اولویت موبایل برنامه‌ریزی می‌کند. شاید همین مسئله باعث شده است که نسخه دسکتاپ برخی از برنامه‌های معروف این شرکت مانند گوگل دسکتاپ دیگر به‌روز رسانی نشوند.
 
در سال ۲۰۱۲ میزان جستجوهای انجام شده از طریق دستگاه‌های موبایل در موتور جستجوی این شرکت بیش از ۲۰۰ درصد افزایش داشته است و این در حالی است که یکی از مدیران این مجموعه عقیده دارد در سال آینده میلادی، دسترسی از طریق موبایل به راه اصلی دسترسی کاربران به گوگل تبدیل خواهد شد.
 
اما اگر بخواهیم سراغ یوتیوب برویم نیز، خواهیم دید که در حال حاضر ۲۵ درصد از ترافیک و ۴۰ درصد از نمایش ویدیوهای این سرویس به کمک کاربران موبایل‌ها تامین می‌شود؛ آماری که در سال ۲۰۱۲ شاهد ۳۰۰ درصد رشد بوده است.
 
به احتمال زیاد در سال ۲۰۱۳ باید منتظر معرفی برنامه‌های ویژه گوگل برای کاربران تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها باشیم و هیچ بعید نیست که سال آینده، سال شگفتی سازی برای بازار موبایل‌ها و پیشی گرفتن این دستگاه‌ها از گجت‌های دسکتاپ باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.