اپراتورها

تلفن همراه

November 11, 2012
21:14 یکشنبه، 21ام آبانماه 1391
کد خبر: 51484

مشترکان در دو راهی دریافت پیامک تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی

 

افزایش پیامک‌های تبلیغاتی و ایجاد نارضایتی برخی مشترکان از پیامکهای انبوه ناخواسته مسوولان را بر این واداشت تا راهکاری برای خلاصی از اینگونه پیامها پیشنهاد بدهند تا مشترکان ناراضی بتوانند با ارسال پیامک به شماره مشخص شده از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی انصراف دهند.
 
به گزارش ایسنا، مردادماه سال جاری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد مشترکین تلفن همراهی که مایل به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی نیستند می‌توانند با ارسال پیامک به شماره ارسال شده برای مشترکین اقدام کنند.
 
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این مطلب گفته بود که براساس مصوبه کمیته سازمان تنظیم مقررات، اپراتورها موظفند برای ارسال پیامک‌های انبوه از مشترکان خود اجازه بگیرند و به دنبال اجرای این مصوبه اپراتورهای تلفن همراه این موضوع را با ارسال پیامکی از مشترکان خود استعلام کرده‌اند.
 
رضوانی با اشاره به عدم رضایت برخی از این افراد از دریافت پیامک های تبلیغاتی گفت: برداشت ما این است که این افراد یا پیامک استعلام را ندیده‌اند یا آنرا نخوانده پاک کرده‌اند و یا در
 
آن مقطع عدد مورد نظر را ارسال نکرده‌اند که در حال حاضر شماره تلفن 9990 برای همراه اول و 700 برای ایرانسل در اختیار این افراد است تا عدم تمایل خود به دریافت پیامک‌ها را اعلام کنند.
 
داود زارعیان – مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران – نیز ضمن تأیید سخنان رضوانی اظهار کرد: مشترکین پرمصرف که عمدتاً شهروندان فعال جامعه محسوب می‌شوند، روزانه حدود 3 تا 4 پیامک تبلیغاتی دریافت می‌کنند و مشترکین کم مصرف هیچ پیامکی دریافت نمی کنند.
 
اما نکته دیگر در این میان این بود مشترکینی که عدم تمایل خود را برای دریافت پیامک اعلام کرده‌اند از تمامی پیامک‌های تبلیغاتی که عمدتاً جنبه اطلاع‌رسانی دارد محروم می شوند و تنها اگر عضو یا مشترک جاهایی خاص نظیر بانکها باشند، همچنان پیامک‌های آن شرکت‌ها و مؤسسات را دریافت می‌کنند.
 
مسوولان مخابراتی در آن مقطع با تاکید بر جنبه اطلاع‌رسانی و تعداد ناچیز این پیامک‌ها به تمامی مشترکین توصیه کردند که خود را از دریافت پیامک‌ها محروم نکنند.
 
پس از اعلام این خبر عده‌ای از مردم این امکان را برای خطوط تلفن همراه خود انجام دادند و عده‌ای نیز مجبور شدند چند بار این شماره را ارسال کنند تا بالاخره شماره آن‌ها ثبت و ارسال پیامکهایشان محدود شود.
 
اما این موضوع پایان ماجرا نبود و پس از گذشت مدتی برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها در ارسال پیامک‌های انبوه خود به مشتریان و یا کارمندان‌شان کمی دچارمشکل شدند و متوجه شدند مشترکان‌شان این سرویس را قطع کرده‌اند و پیامکی دریافت نمی‌کنند و برعکس.
 
چند تن از مشترکان همراه اول نیز پس از درخواست قطع پیامک‌های تبلیغاتی به خطوطشان دچار مشکل دریافت پیامک از برخی سازمان‌ها و یا ادارات هستند و برای اینکه قادر به ارسال پیامک به مشترکین مورد نظرشان باشند، باید شماره خود را به همراه اول اعلام کنند و به نوعی شماره‌شان برای ارسال پیامک به مشترکان استثناء کنند.
 
ظاهرا شماره‌ پیامک‌های ارسالی با پیش شماره 1000، 2000 و 3000 است و برخی مشترکین معتقدند از این شماره‌ها دیگر پیامکی ارسال نمی‌شود اما از پیش شماره 5000 هنوز پیامک‌ها یی دریافت می‌کنند.
 
در این رابطه نیز روابط عمومی همراه اول به خبرنگار ایسنا گفت: ما نمیتوانیم محتوای پیامک‌ها را بررسی کنیم و بدانیم که از کدام سازمان و شرکت چه پیامکی برای مشترکین ارسال شده است؟ و بهترین راه حل درخواست مجدد دریافت پیامک‌های تبلیغاتی است.
 
به گزارش ایسنا، گرچه دریافت پیامک‌های تبلیغاتی می‌تواند پیامدها و مزایایی در برداشته باشد، اما به نظر می‌رسد دریافت پیامک‌ها بیشتر نیاز باشد و حتی در مواقعی ممکن است با وجود فعال بودن افراد در جامعه از برخی اخبار مهم و اطلاع‌رسانی‌ها مطلع نشوند و این امکان وجود نداشته باشد که پیامک‌های تبلیغاتی در اطلاع‌رسانی افراد سهمی داشته باشند.
 
در هر حال گرچه شاید تعداد این پیامک‌ها هر روزه رو به افزایش باشد، اما برخی افراد همچون بازنشستگان و کسانی که کمتر تمایل به استفاده از ا‌ی‌میل و ارتباطات جدید دارند، بهترین راه ارتباط با ارگانهای مورد نیاز خود را اطلاع‌رسانی از طریق دریافت پیامک‌ها تلقی می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.