تلفن همراه

گوشی

November 11, 2012
23:39 یکشنبه، 21ام آبانماه 1391
کد خبر: 51498

بلک‌بری حساسیت پوستی می‌آورد

 

نتایج یک بررسی جدید تایید می‌کند گوشی‌های تلفن همراه با مارک تجاری «بلک بری» (Black berry) می‌توانند موجب بروز حساسیت‌های پوستی شوند.
در این مطالعه که در نشست سالانه کالج آمریکایی آلرژی، آسم و ایمونولوژی (ACAAI) ارائه می‌شود، چندین مارک تلفن هوشمند پرمصرف از جمله ‌Iphone‌ها به لحاظ احتمال دارا بودن دو عنصر فلزی آلرژی زا شامل کبالت و نیکل تحت آزمایش قرار گرفتند. نتایج آزمایش‌ها نشان داد که هیچ یک از ‌iphone‌ها در بدنه خود دارای این دو عنصر نیستند اما در ساخت بدنه یک سوم از گوشی‌های همراه مارک بلک بری از عنصر نیکل استفاده شده است.
 
به گزارش ایسنا به نقل از هلث‌‌دی‌نیوز، دکتر تانیا موسی، متخصص آلرژی و عضو ACAAI که سرپرستی این مطالعه را برعهده داشته خاطرنشان ساخت: هر دوی این فلزات می‌توانند موجب بروز واکنش‌های آلرژیک شامل خشکی و خارش در امتداد چانه، روی گونه‌ها و حتی روی گوش‌ها شوند.
 
این بررسی‌ها نشان داد حتی مارک‌های کم مصرف از این وسیله ارتباطی نیز حاوی دو فلز کبالت و نیکل هستند. طبق آزمایش‌ها تقریبا 91 درصد از این گوشی‌ها دارای نیکل و 52 درصد دارای فلز کبالت هستند. این فلزات به طور معمول در تولید اقلامی چون زیورآلات، سکه‌ها و حتی لوازم آرایشی استفاده می‌شوند.
 
این کارشناسان توصیه می‌کنند افرادی که گوشی تلفن همراه آنها از مارک بلک بری است، اگر متوجه بروز علائم آلرژی در پوست صورت یا دست‌های خود شدند باید تا حد امکان از مکالمات و ارسال پیامک به مدت طولانی خودداری کرده و از نگه داشتن زیاد گوشی در دستان خود پرهیز نمایند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.