بازار سرمایه

November 13, 2012
22:38 سه شنبه، 23ام آبانماه 1391
کد خبر: 51503

کاش 6/3 درصدی سرمایه‌گذاری IT در خاورمیانه، اروپا و آفریقا

 

به گفته مرکز تحقیاتی گارتنر، سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات در منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا(EMEA) تا سال 2013 میلادی به 154/1 تریلیون دلار خواهد رسید که این رقم گویای رشد 4/1 درصدی نسبت به سرمایه‌گذاری 138/1 تریلیون دلاری این منطقه در سال 2012 خواهد بود.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) "پیتر ساندرگارد"(Peter Sondergaard) مدیر تحقیقات جهانی گارتنر در این خصوص گفت: «برای سال جاری میلادی خوش‌بینی چندانی در جریان سرمایه‌گذای اروپا در حوزه فناوری اطلاعات وجود ندارد. بر اساس پیش‌بینی ما در سال 2012 میلادی سرمایه‌گذاری در حوزه IT در منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا کاهش 6/3 درصدی را پیش‌روی خود خواهد دید که گفته می‌شود تنها در اروپای غربی از این سرمایه‌گذاری نسبت به سال قبل 9/5 تریلیون دلار کاسته خواهد شد».
 
او در ادامه خاطرنشان کرد: «در خاورمیانه، اروپا و آفریقا شاهد آن خواهیم بود که طی سال 2013 میلادی سرمایه‌گذاری در حوزه IT بار دیگر رونق یابد و در 2016 میلادی میران پرداخت هزینه در این بخش به 247/1 تریلیون دلار برسد».
 
در پی ادامه روند بحران اقتصادی در کشورهای این منطقه، گارتنر رشد کمتری را برای صنعت IT اروپا پیش‌بینی می‌کند و معتقد است که تنها در بخش نرم‌افزار و دستگاه‌های الکترونیکی است که می‌توان شاهد رشد اندک بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.