تلفن همراه

گوشی

November 14, 2012
0:48 چهارشنبه، 24ام آبانماه 1391
کد خبر: 51510

اپل 6 تا 8 دلار به‌ازای هر گوشی فروخته شده HTC می‌گیرد

 

به دنبال درگیری‌های قانونی دو شرکت اپل و HTC طی روزهای گذشته، سرانجام یک قرارداد 10 ساله برای پایان این درگیری‌ها بین شرکت‌های یاد شده منعقد شد. البته باید گفت که مزایای این قرارداد برای هر دو شرکت یاد شده هنوز به طور دقیق اعلام نشده است.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، "شاو وو"(Shaw Wu) یکی از تحلیلگران مرکز Sterne Agee بر اساس محاسبات خود اعلام کرد که اپل می‌تواند به‌ازای هر گوشی هوشمند فروخته شده توسط HTC حدود 6 تا 8 دلار دریافت کند. در حالی که پیش‌بینی شده است شرکت HTC طی سال آتی میلادی بین 30 تا 35 میلیون دستگاه گوشی هوشمند را در سال 2013 میلادی در بازار جهانی به فروش می‌رساند، می‌توان محاسبه کرد که اپل سال آینده 180 تا 280 میلیون دلار از HTC خواهد گرفت.
 
یک منبعی که نخواست نامش فاش شود به پایگاه خبری Wall Street Journal توضیح داد که شرکت HTC در نهایت مجبور است که رقمی را بر استفاده از مجوزها به اپل پرداخت کند. پیش‌بینی شده است که این رقم بین 6 تا 8 دلار به‌ازای هر گوشی هوشمند فروخته شده توسط HTC باشد.
 
"شاو وو" تاکید کرد که اپل می‌تواند از قراردادهای HTC به عنوان یک ابزاری استفاده کند که آن را برای درگیری‌های خود با دیگر شرکت‌ها از جمله سامسونگ و موتورولا به‌کار برد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.