تلفن همراه

گوشی

November 14, 2012
23:23 چهارشنبه، 24ام آبانماه 1391
کد خبر: 51526

پیش بینی دانلود دو میلیون اپلیکیشن در تعطیلات سال نو میلادی

 

دنیای اقتصاد- بازار برنامه‌های کاربردی و اپلیکیشن‌ها با داغ شدن بازار تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند، هر روز رونق بیشتری می‌گیرد. در واقع با وجود هزاران برنامه کاربردی که به صورت رایگان در دسترس کاربران و قابل دانلود هستند، اما این بازار در حال تبدیل شدن به یک صنعت پردرآمد و سودآور است. 
 
کارشناسان هم انتظار دارند که میزان دانلود برنامه‌های کاربردی هر روز افزایش بیشتری پیدا کند. البته نزدیک شدن به فصل تعطیلات کریسمس و آغاز سال نوی میلادی هم رونق بیشتری به این بازار می‌بخشد، تا جایی که کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند در هفته آخر سال میلادی 2012 و آغاز تعطیلات کریسمس میزان دانلود اپلیکیشن‌های مختلف به بیش از دو میلیون برنامه خواهد رسید.
با این اوصاف انتظار می‌رود درآمد قابل توجهی از محل دانلود این حجم قابل توجه برنامه‌های کاربردی ایجاد شود. شاید تخمین این میزان درآمد کمی سخت به نظر برسد، اما موسسه تحقیقاتی Apptopia’s Data به تازگی آمارهایی در این مورد منتشر کرده است. این گزارش نشان می‌دهد که از میان حدود دو میلیون برنامه کاربردی دانلود شده در هفته آخر سال 2012، برنامه‌های کاربردی مربوط به سیستم عامل آندروید حدود 51 درصد از کل این برنامه‌ها را به خودشان اختصاص خواهند داد که این به دلیل محبوبیت این سیستم عامل و برنامه‌هایش در میان کاربران سرتاسر دنیا خواهد بود.
با این همه اما گویا همچنان برنامه‌های کاربردی ویژه دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل iOS اپل پر طرفدارتر هستند. آخرین آمار در این مورد نشان می‌دهد که iTunes App Store چیزی بین 60 تا 65 درصد از کل درآمد حاصل از دانلود و خرید برنامه‌های کاربردی سال 2012 را به خودش اختصاص خواهد داد. بر اساس گزارش موسسه Apptopia چیزی در حدود 31 درصد از درآمد حاصل از دانلود و فروش برنامه‌های کاربردی مربوط به سیستم عامل iOS متعلق به برنامه‌های کاربردی خریدنی هستند و بقیه از محل برنامه‌های کاربردی رایگان به‌دست می‌آیند. این موسسه اعلام کرده است که برنامه‌های کاربردی خریدنی 67/47 درصد از کل برنامه‌های دانلود شده مربوط به iOS را در اختیار دارند، این در حالی است که قیمت اغلب این برنامه‌های کاربردی به کمتر از یک دلار می‌رسد. 
گزارش اخیر Apptopia در این مورد نشان می‌دهد که از میان دو میلیون برنامه کاربردی که در هفته آخر سال میلادی 2012 و آغاز تعطیلات کریسمس دانلود خواهند شد، 49 درصد برنامه‌ها متعلق به سیستم عامل iOS هستند که این میزان برابر 980 میلیون دانلود است. این حجم دانلود باعث می‌شود تا درآمد خالص iTunes App Store از برنامه‌های کاربردی خریدنی در فاصله روزهای
25 تا 31 ماه دسامبر دست کم به 7/476 میلیون دلار برسد. این در حالی است که درآمد حاصل از دانلود برنامه‌های کاربردی رایگان مبتنی بر سیستم‌عامل iOS در این مدت به 43/1 میلیارد دلار می‌رسد. 
به طور کلی اما تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که درآمد حاصل از دانلود بیش از دو میلیون برنامه کاربردی و اپلیکیشن در یک هفته آخر سال میلادی جاری و در آغاز تعطیلات سال نو به حدود 4/2 میلیارد دلار خواهد رسید. این رقم برای فروش یک هفته‌ای می‌تواند بسیار جالب توجه باشد. برای اینکه بتوان مقیاسی درست از این میزان درآمد داشت، بد نیست بدانید که موسسه AdMob در سال 2009 اعلام کرده بود که درآمد حاصل از کل فروش برنامه‌های کاربردی مبتنی بر سیستم‌عامل iOS برای تمام سال برابر 4/2 میلیارد دلار بوده است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.