اپراتورها

تلفن همراه

November 15, 2012
0:49 پنجشنبه، 25ام آبانماه 1391
کد خبر: 51530

افزایش قیمت کابلهای مخابراتی/ مشکل در ارائه خدمات اینترنت پرسرعت

 

عضو هیات مدیره شرکت مخابرات تلفن ثابت با اشاره به نوسانات نرخ ارز در کشور که معضلاتی را برای صنعت مخابرات به وجود آورده است از افزایش قیمت 2.5برابری کابل های مخابراتی یعنی توقف خط تولید این کابلهای مسی توسط تولید کنندگان در کشور خبر داد.
به گزارش مهر، مسئولان شرکت مخابرات ایران و شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت پر سرعت امروز چهارشنبه در نشستی مشترک رقابت و همکاری در ارائه خدمات ADSLرا در ساختار جدید شرکت مخابرات بررسی کرده و چالش های موجود را اعلام کردند.
 
در این نشست که در حاشیه برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابراتی و اطلاع رسانی از سوی گروه علیم تحقیقی طیف برگزار شد، علی کارگزار – عضو هیات مدیره شرکت تلفن ثابت ایران با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه ارائه خدمات اینترنت پر سرعت در کشور و هزینه هایی که ناخواسته به مخابرات تحمیل می شود، اظهار داشت: به دلیل بحران اقتصادی و نوسانات نرخ ارز هم اکنون تولیدکنندگان کابل مسی دست از کار کشیده و به نوعی تولید کابل در کشور متوقف شده است. بر این اساس شاهد افزایش بیش از 2.5 برابری قیمت کابل مسی هستیم که این امر ناخواسته مشکلاتی را برای مخابرات و به تبع آن ارائه کنندگان اینترنت پر سرعت وارد کرده است.
 
وی با بیان اینکه وضعیت فعلی صنعت مخابرات به دلایل اقتصادی اسفبارتر شده است، خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش قیمت کابل شرکت مخابرات ایران بابت واگذاری سیم مسی برای ارائه خدمات اینترنت پر سرعت حدود 8 هزارتومان هزینه می کند و زمانی که می خواهد بخشی از این هزینه را از شرکت های ارائه دهنده اینترنت مطالبه کند با واکنش های منفی از سوی این شرکت ها روبرو می شود.
 
کارگزار با تاکید بر اینکه تمامی تلاش مخابرات برای همکاری با شرکت های ارائه دهنده اینترنت پر سرعت است و این شرکتها را به شکل رقیب نمی بیند، تصریح کرد: چنانچه مسیرقانونی در حوزه ارائه خدمات ADSLطی شود و حقوق مخابرات و شرکت های PAPمد نظر قرار گیرد مشکلات این بخش حل خواهد شد، گفت: مخابرات برای هر نوع همکاری و مشارکت با شرکت های PAP  آمادگی دارد.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات استان خراسان رضوی همچنین از تدوین قرارداد مشارکتی برای رفع چندگانگی موجود در ارائه خدمات ADSLمیان مخابرات و شرکت هایPAPخبر داد و گفت: در این راستا این قراردادهای مشارکتی به سمع و نظر شورای رقابت نیز رسیده است.
 
کارگزار در پاسخ به سوال خبرنگارمهر مبنی بر افزایش 13 برابری هزینه نگهداری کابل مسی و افزایش 65 تا 80 درصدی قیمت فضا و برق در برخی شرکتهای مخابراتی که شرکتهای PAPباید ین هزینه رامتقبل شوند، گفت: هر استانی مصوبات خاص خود را دارد و چنانچه قرارداد مشارکتی به اجرا درآید تمامی چندگانگی های موجود دراین عرصه رفع خواهدشد.
 
محدودیت سرعت اینترنت و قیمت پهنای باند به بازار اینترنت ضربه می زند
 
در همین حال مهندس صیدی – معاون شرکت مخابرات استان تهران با اشاره به استراتژی جدیدی که مخابرات برای توسعه خدمات ADSLبه ساختار جدید خود درنظر گرفته است، تصریح کرد: عزم مخابرات برای حل مشکلات است و اجرای این استراتژی می تواند بسیاری از مشکلات موجود در حوزه بازاریابی و فروش را برای مخابرات وشرکت های PAP رارفع کند.
 
وی با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران و شرکتهای PAPبرای ارائه ADSLدر دو بخش تحت فشار هستند و به آنها ضربه وارد می شود گفت: محدودیت سرعت اینترنت و نیز قیمت گزاف پهنای باند اینترنت دو موضوعی است که توسعه اینترنت کشور را تحت فشار قرار داده و به نوعی آن را با چالش مواجه کرده است.
 
وی همچنین از اجرای سیستم مکانیزه واگذاری سیم مسی به شرکت های PAPبرای حل مشکلات رانژه مشترکان ADSLخبر داد و گفت: مخابرات درصدد ارائه یک پکیج همکاری برای حل مشکلات فعلی است.
 
وی در پاسخ به مهر گفت: به دلیل عدم وجود فضاهای مخابراتی در تهران هزینه نگهداری شبکه ها بر اساس قیمت های روز تعیین می شود و با افزایش هزینه نیروی انسانی و تجهیزات مخابرات مجبور به افزایش نرخ برخی از خدمات خود شده است.
 
وی گفت: بر اساس مصوبه شورای رقابت مخابرات اختیار آنرا دارد که بر اساس قیمت تمام شده برخی از سرویس های خاص را ارائه کند که در این راستا هزینه نگهداری کابل مسی در مخابرات تهران افزایش یافته است.
 
وی گفت: شرکت مخابرات با اپراتورهای شرکت تلفن همراه تعامل نزدیکی دارد و تاکنون در هیچ جای کشور میان مخابرات و این اپراتورها اختلافی بوجود نیامده است. بر این اساس تمامی تلاش این است که این ارتباط با شرکت های PAPنیز بوجود آید.
 
انحصار ذاتی اینترنت در اختیار مخابرات
 
به گزارش مهر، در این نشست شرکتهای ارائه دهنده اینترنت پر سرعت نیز مشکلات خود را با مسئولان شرکت مخابرات مطرح کردند و خواستار رعایت حقوقشان در عرصه خدمات ADSLشدند.
 
به  گفته خسروی یکی از مدیران شرکت پارس آنلاین مخابرات ایران به صورت یکطرفه هزینه هایی را به شرکت های PAPوارد می کند که تاثیر آن ضرر و زیانهای بسیاری را برای این شرکت دارد.
 
وی از وجود مشکلات در زمینه عدم تعامل با شرکت های مخابرات کرمانشاه، همدان، خوزستان و فارس در زمینه کافوی نوری و ضمانت نامه دایری پروت پر سرعت خبر داد.
 
کریمی مدیر عامل شرکت پیشگامان نیز انحصار ذاتی درعرصه خدمات مخابرات را یکی از مشکلات این بخش عنوان کرد و گفت: خواستار رفع اختلاف و مشکلات موجود در این زمینه در استراتژی  جدید شرکت مخابرات هستیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.