تلفن همراه

گوشی

November 16, 2012
22:37 جمعه، 26ام آبانماه 1391
کد خبر: 51551

کاش 3 درصدی فروش جهان تلفن‌همراه در فصل سوم امسال

 

فروش جهانی تلفن‌های همراه در سه ماهه سوم سال 2012 میلادی به 428 میلیون دستگاه رسید که با این رقم از فروش این محصول نسبت به مدت مشابه سال قبل 1/3 درصد کاسته شد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مرکز تحقیقاتی گارتنر در گزارشی جدید اعلام کرد که در فصل سوم امسال گوشی‌های هوشمند همچنان خود را موفق نشان دادند و 6/39 درصد از تمام گوشی‌های فروخته شده در دنیا را گوشی‌های هوشمند تشکیل دادند. با این روند در فصل سوم امسال میزان فروش گوشی‌های هوشمند نسبت به فصل سوم سال 2011 میلادی رشد 9/46 درصدی داشت.
 
در حالی که فروش جهانی تلفن‌همراه کاهش فروش سالانه را در این دوره زمانی به همراه داشت، تحلیلگران مرکز گارتنر پیش‌بینی کرده‌اند که نشانه‌های مثبتی برای بهبود وضعیت این بازار وجود دارد.
 
طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، گوشی‌های هوشمند باز هم فروش بیشتری در فصول آتی خواهند داشت و آمارها نشان می‌دهد که در فصل سوم امسال 2/169 میلیون دستگاه از آن‌ها به فروش رسیده است. بازار جهانی گوشی‌های هوشمند به طور کلی در اختیار سامسونگ و اپل است و این دو شرکت در مجموع 5/46 درصد این بازار را در اختیار دارند.
 
نوکیا که در فصل دوم امسال سومین تولیدکننده برتر گوشی‌های هوشمند در جهان بود، در فصل سوم امسال عنوان هفتمین تولیدکننده برتر این بازار را از آن خود کرده است به جای آن RIM سومین تولیدکننده برتر در این عرصه محسوب می‌شود و پس از آن شرکت HTC قرار دارد.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.