اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 17, 2012
11:41 شنبه، 27ام آبانماه 1391
کد خبر: 51555

مرحله دوم اینترنت بومی تا پایان سال عملیاتی می شود

 

قرار بر انجام امکان‌سنجی ساخت ماهواره مشترک توسط همه‌ی کشورهای عضو اکو است تا در صورت حصول توافقات کلی وارد فاز اجرایی شویم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ایجاد مراکز داده‌های داخلی کشور برای اجرای مرحله‌ دوم اینترنت ملی تا پایان سال آینده خبر داد.
 
به گزارش ایلنا، رضا تقی‌پور گفت: مرحله‌ اول اینترنت ملی که تفکیک داده‌ها بود و انجام شده و مرحله‌ دوم آن که ایجاد مراکز داده‌های داخل کشور است نیز تا پایان سال آینده اجرایی می‌شود.
 
وی افزود: مرحله نهایی اینترنت ملی نیز که بومی‌سازی همه‌ی نرم‌افزارها، سرویس‌ها و خدمات است تا پایان برنامه‌ی پنجم توسعه اجرایی می‌شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که در اجلاس اخیر اکو پیشنهاد ساخت ماهواره مشترک ارایه شد که در مرحله‌ی امکان‌سنجی توسط ایران است، گفت: قرار بر انجام امکان‌سنجی ساخت ماهواره مشترک توسط همه‌ی کشورهای عضو اکو است تا در صورت حصول توافقات کلی وارد فاز اجرایی شویم.
 
وی افزود: این ماهواره با مشارکت همه‌ی کشورهای عضو انجام می‌شود ولی مرحله‌ی امکان‌سنجی آن در حال حاضر توسط ایران انجام خواهد شد.
 
تقی‌پور همچنین گفت: صحبت درباره‌ی انتخابات زود است ولی همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند فضا باید فضای اتحاد، انسجام و همدلی باشد. رقابت‌های انتخاباتی و مسائل حاشیه انتخابات گذراست. مهم حفظ وحدت ملی و یکپارچگی ملت در تبعیت از مقام معظم رهبری است.
 
او در واکنش به طرح سوال از رییس‌جمهوری نیز گفت: امیدوارم سوال از رییس‌جمهوری در فضای همدلی، انسجام و وحدت انجام شود تا این سوال به فرصت تبدیل شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.