اپراتورها

تلفن همراه

November 17, 2012
12:07 شنبه، 27ام آبانماه 1391
کد خبر: 51573

مدیرعامل همراه اول از راه‌اندازی فروشگاه زنجیره‌ای تلفن و اینترنت خبرداد

 

نشست خبری مدیر عامل همراه اول در نمایشگاه تلکام برگزار شد.
 
به گزارش ایسنا، وحید صدوقی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: ارز مرجع به اپراتورها تعلق نمی‌گیرد.
 
صدوقی هم چنین با اشاره به 13 هزار سایت این اپراتور گفت: 6 هزار سایت جدید و هفت هزار سایت جایگزین می‌شوند و صد‌درصد ترافیک شبکه تا دو ماه آینده به شبکه‌ی IP منتقل می‌شود.
 
مهندس وحید صدوقی با بیان اینکه پس از تعامل بسیار با بانک مرکزی، هفته گذشته مجوز ارائه خدمات مالی همراه صادر شده است اظهار کرد: با صدور این مجوز ارائه خدمات جیرینگ همراه اول گسترش می یابد.
 
صدوقی گفت: هم اینک جیرینگ، 32 میلیون مشترک فعال دارد و ارائه شارژ 1000 تومانی از طریق این سرویس میسر است.
 
وی اظهار کرد: در سال گذشته از طریق باندلینگ گوشی و سیم کارت، 300 هزار بسته فروخته شد و امسال نیز در نمایشگاه تلکام اولین فروشگاه زنجیره‌ای همراه اول بصورت نمونه راه اندازی شده است که در چند روز آینده اولین فروشگاه زنجیره‌ای در مشهد مقدس بصورت رسمی افتتاح خواهد شد که خدمات تلفن همراه، ثابت، اینترنت و وایمکس ارائه می‌دهد.
 
صدوقی از تولید گوشی‌های کاملاً بومی در کشور خبر داد و گفت: بزودی اولین گوشی ایرانی با سیستم عامل اندروید فارسی و نرم افزارهای جانبی داخلی تولید می شود.
 
صدوقی با بیان اینکه 70 درصد شبکه همراه اول نوسازی شده است افزود: مرکز 7 استان در بخش رادیویی بصورت کامل نوسازی شده است که آماده ارائه نسل های جدید تلفن همراه است.
 
وی با اشاره به تمدید دوره انحصار اپراتور سوم اظهار کرد: به صلاح کشور نیست که بخاطر 20 تا 30 هزار نفر، 55 میلیون مشترک را از مزایای نسل سوم تلفن همراه محروم کنیم. در صورتی که در پروانه اپراتور سوم فقط 2 سال دوره حفاظت در نظر گرفته شده است.
 
وی افزود: البته ما امیدواریم از طریق وزارت ارتباطات و شورای رقابت به خواسته خود برسیم. وظیفه شورای رقابت دقیقاً انحصار زدایی و ایجاد رقابت است. ما از طراحی و توسعه جهت ارائه خدمات نسل سه و چهار کوتاه نمی آییم و اولین نقطه جهت ارئه این خدمات در خردادماه سال 92، تهران است. حتی فرکانس‌های پیشنهادی ما مشخص شده است.
 
صدوقی در خصوص شائبه افزایش تعرفه‌های همراه اول در ماه‌های جاری نیز گفت: در چند سال اخیر هیچگونه افزایش تعرفه نداشته و بالعکس در برخی موارد کاهش نیز داشته‌ایم. مانند طرح «ایران زمین» که مشترکین اعتباری می توانند با پرداخت هزینه ناچیزی در تمام ایران با یک نرخ صحبت کنند. البته نکته دیگر این است که در مجموع میانگین مکالمات مشترکین ما بین 5 تا 10 درصد افزایش یافته است.
 
وی با اشاره به برخی نظرات در خصوص تعرفه مکالمات در ایام حج اظهار کرد: در ایام حج امسال با اینکه دلار افزایش یافت ولی ما تعرفه مکالمات را افزایش ندادیم. چون ملاک محاسبه مکالمات بین الملل به دقیقه است، برخی احساس کردند تعرفه‌ها گرانتر شده است. البته مشکلاتی که در برخی موارد به علت بالا رفتن ترافیک ایجاد شد ربطی به اپراتورهای ایرانی نداشت.
 
صدوقی افزود: طبق آمار بدست آمده 63 درصد ترافیک ایام حج مربوط به همراه اول ، 25درصد تلفن ثابت و 12درصد ایرانسل بوده است.
 
وی در ادامه با اشاره به قرارداد منعقد شده میان همراه اول و باشگاه پرسپولیس جهت ارائه سرویس «انجمن دوستداران فوتبال همراه اول» گفت: پس از پرسپولیس، برای دیگر تیم های مطرح کشور نیز انجمن هواداران راه اندازی خواهیم کرد.
 
مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه اندوخته قانونی این شرکت به سایر اندوخته‌ها اضافه شده است گفت: کارهای قانونی ورود همراه اول به بورس انجام شده و مشکل خاصی از این نظر نداریم.
 
صدوقی گفت: 100 درصد سود 6 ماهه اول محقق شده است و همراه اول 100 درصد افزایش سرمایه داشته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.