اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

November 18, 2012
23:59 یکشنبه، 28ام آبانماه 1391
کد خبر: 51575

همراه اول؛ منتظر چراغ سبز بورس

 

همگام با برنامه‌های دو شرکت همراه اول و ایرانسل برای پیوستن به بورس تهران، سهامدار عمده شرکت رایتل هم به فرابورس پیوست.
در عین حال وحید صدوقی مدیرعامل شرکت همراه اول هم دیروز اعلام کرد همراه اول آماده انتقال از فرابورس به بورس تهران است. به گزارش همشهری قرار است در روز‌های آینده، گروه صنایع مخابراتی در بورس که در حال حاضر فقط شامل یک شرکت است، دچار تغییرات جدیدی شود و اعضای این گروه افزایش یابند. براساس آخرین خبرها قرار است شرکت‌های همراه اول و ایرانسل هم به گروه شرکت‌های مخابراتی بورس اضافه شوند و جمع شرکت‌های این صنعت را به سه‌شرکت برسانند که شاید در آینده شرکت رایتل هم به جمع شرکت‌های این گروه اضافه شود. روز چهارشنبه 49درصد از سهام شرکت موج تأمین ارتباطات پارس- سهامدار عمده رایتل – برای نخستین بار در فرابورس فروخته شد.
 
اما تازه‌ترین خبر‌ها حاکی از آن است که ماجرای انتقال سهام شرکت همراه اول به بورس کاملا جدی است و به‌زودی مراحل این انتقال انجام می‌شود ضمن اینکه شرکت ایرانسل هم قرار است به بورس بپیوندد و در این زمینه مذاکرات جدی بین طرفین درجریان است. در حال حاضر فقط سهام شرکت مخابرات در گروه شرکت‌های این صنعت در بورس دادوستد می‌شود و این شرکت با ارزشی معادل 10هزار میلیارد تومان پس از شرکت ملی صنایع مس دومین شرکت بزرگ بورس است. به‌نظر می‌رسد با اضافه شدن شرکت همراه اول به بورس این شرکت بلافاصله جایگاه چهارم بزرگ‌ترین شرکت بورس را پس از شرکت‌های ملی صنایع مس، مخابرات و فولاد مبارکه به‌خود اختصاص دهد چرا که ارزش کل سهام این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت فرابورس ایران، در حال حاضر 9هزار میلیارد تومان است.
 
انتقال همراه اول از فرابورس به بورس
 
در همین رابطه وحید صدوقی مدیرعامل شرکت همراه اول دیروز در گفت‌وگو با همشهری ضمن تأیید خبر انتقال سهام این شرکت از فرابورس به بورس گفت: شرکت همراه اول آماده انتقال سهامش از بازار فرابورس ایران به بورس تهران است و در این زمینه در حال رایزنی با مقامات بورس تهران هستیم. وی افزود:تاکنون مذاکرات زیادی انجام شده و هیچ مشکلی بر سر راه ورود شرکت همراه اول به بورس وجود ندارد،اما در حال حاضر منتظر چراغ سبز سازمان بورس و اوراق بهادار برای ورود به بورس تهران هستیم و پس از تأیید این سازمان بلافاصله مراحل اجرایی انتقال به بورس انجام می‌شود.
 
وی با بیان اینکه بورس تهران باید زمان دقیق ورود سهام همراه اول را به تالار بورس مشخص کند درباره برنامه‌های شرکت همراه اول گفت:براساس مصوبه مجمع عمومی سهامداران سهام شرکت همراه اول 100درصد افزایش خواهد یافت که این کار تا قبل از ورود سهام شرکت به تالار بورس تهران انجام خواهد شد. به گفته صدوقی شرکت همراه اول طی هفت‌ماه سال‌جاری 100درصد از میزان پیش‌بینی سود سال مالی جاری (91) را محقق کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.