سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 22, 2012
4:16 پنجشنبه، 2ام آذرماه 1391
کد خبر: 51618

جدیدترین سرور ایسوس معرفی شد

 

پس از موفق ایسوس در پروژه ساخت سوپر کامپیوتر MOGON که با همکاری ایسوس و Megware و برای دانشگاه Maniz طراحی شد و همچنین کسب مقام 81 در بین 500 سوپر کامپیوتر مطرح دنیا. این شرکت در یک حرکت جدید اقدام به ارائه نسل جدید از سوپر کامپیوتر خود با استفاده از امکانات سخت‌افزاری جدید کرده است.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بر اساس اطلاعات ارائه شده در سوپر کامپیوتر‌های جدید ایسوس از پردازنده‌های Intel Xeon Phi 5110P و نسل جدید پردازنده گرافیکی Tesla K20/k20X که بر اساس معماری Kepler طراحی شده است، استفاده کرده است. این شرکت سوپر کامپیوترهای جدید خود را در کنفرانس معرفی سوپر کامپیوترهای سال 2012 که از 10 تا 16 نوامبر ایالت یوتا امریکا برگزار می‌شود به نمایش گذاشت که این موضوع مورد توجه بسیاری از بازدیدکنندگان قرار گرفت. قوی‌ترین سوپر کامپیوتر‌های ارائه شده توسط این شرکت ESC4000 G2 بود که قادر است در حداکثر قدرت پردازشی خود 4 ترافلاپ اطلاعات را در ثانیه پردازش نماید که این موضوع نشان‌دهنده کارایی بالای ان در مقایسه با توان مصرفی و همچنین ابعاد این سوپر کامپیوتر است.

علاوه بر این ایسوس دو مدل دیگر با نام‌های ESC2000 G2  و ESC2000 G1 را که مجهز به فناوری Cache SSD هستند را برای ذخیره سریع‌تر اطلاعات حجیم، در این کنفرانس معرفی کرد. بر اساس اطلاعات ارائه شده مادربورد مدل ESC4000 G2 مجهز به هشت پورت رابط PCI-E  نسخه سه است که قادر است پهنای باند 56Gb/s را تأمین کند و دست کاربر را برای ارتقاء کارایی این سوپر کامپیوتر باز بگذارد. این سوپر کامپیوتر مجهز به دو پاور 1620 واتی با استاندارد 80 plus Platinum است که باعث ثبات هرچه بیشتر آن در پردازش‌های سنگین می‌شود. تمرکز اصلی ESC2000 G2  و ESC2000 G1 بیشتر روی پردازش‌های موازی و مدیریت بهتر توان مصرفی است. مدل ESC2000 G2 مجهز به پردازنده دو هسته‌ای و چهار پردازنده گرافیکی nvidiaاست در این محصول هم از رابط PCI-E نسخه استفاده شده است و همچنین برای ذخیره‌سازی سریع‌تر اطلاعات، ایسوس در این محصول از فناوری SSD Cache استفاده کرده است که تا سه برابر کارایی دستگاه را بالا می‌برد. این دستگاه هم مجهز به پاور 1380 واتی با استاندارد 80 plus Platinum است. ESC2000 G1 هم از نظر امکانات شباهت زیادی به برادر بزرگ‌تر خود دارد اما تعدادی از قابلیت‌های سخت‌افزاری ان تغییر یافته است.

جدول مشخصات این دستگاه را در ادامه مشاهده می‌کنید.

 

مدل

ESC4000/FDR G2

ESC4000 G2

ESC2000 G2

ESC1000 G2

Intel® Xeon PhiTM  5110P

ü

ü

N/A

N/A

NVIDIA® Tesla® K10

ü

ü

N/A

N/A

NVIDIA® Tesla® K20

ü

ü

N/A

N/A

NVIDIA® Tesla® K20 active fan

ü

ü

ü

ü

NVIDIA® Tesla® K20X

ü

ü

N/A

N/A

 

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.