اپراتورها

تلفن همراه

November 23, 2012
1:19 جمعه، 3ام آذرماه 1391
کد خبر: 51644

اپراتورهای خصوصی، مخابرات دولتی تاجیکستان را پشت‌سر گذاشتند

 

شرکت‌های خصوصی عرضه کننده خدمات مخابراتی در تاجیکستان به دنبال گسترش فعالیت‌های خود در سال‌های اخیر از شرکت‌های دولتی عرضه کننده این خدمات پیشی گرفته‌اند و به نوشته پایگاه خبری Avesta.tj و به نقل از "آژانس آمارگیری تاجیکستان"، این مراکز خصوصی در عرصه مخابرات کاملا دولت این کشور را پشت‌سر گذاشته‌اند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اپراتورهای خصوصی تاجیکستان بین ماه های ژانویه تا سپتامبر سال جاری میلادی موفق به کسب درآمد 7/244 میلیون دلاری شده‌اند که این رقم تقریبا 6 برابر نسبت به درآمد اپراتور دولتی این کشور موسوم به Tajiktelecom و همچنین اپراتور Pochtai Tochik در دوره زمانی یاد شده بیشتر است. این دو اپراتور دولتی طی ماه‌های ژانویه تا 2012 میلادی در مجموع 9/43 میلیون دلار درآمد کسب کردند.
علاوه بر این، بین ماه‌های ژانویه تا اکتبر سال جاری میلادی بیش از 2 میلیون تاجیکی به عنوان مشترک جدید خدمات اینترنتی دریافت کردند و در کنار آن 7/8 میلیون نفر مشترک جدید تلفن‌همراه شدند. برخی کاربران نیز در این دوره زمانی برای بار دوم سیم کارت خریداری کردند. به گفته بانک جهانی، کشور تاجیکستان تا پایان سال 2011 میلادی حدود 7 میلیون نفر جمعیت داشته است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.