اپراتورها

تلفن همراه

November 23, 2012
20:48 جمعه، 3ام آذرماه 1391
کد خبر: 51650

تله‌کام با طعم باران

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی تله کام از روزهای 24 تا 27 آبان ماه با افتتاحی زودهنگام از سوی رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و برخی اعضای کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

به گزارش عصر ارتباط، این نمایشگاه در روزهای خیس و بارانی هفته گذشته با حضور 185 شرکت داخلی و 22 شرکت خارجی در میان غرفه‌های اصلی و فرعی تله‌کام در فضایی بالغ بر 26 هزار و 500 متر مربع میزبان صنعت ارتباطات کشور بود. جایی که برگزارکنندگان آن مدعی‌اند در شرایط کنونی کشور، شرکت‌هایی از آلمان، انگلستان، ایتالیا،‌ چین، سوئیس، کانادا، کره جنوبی و لهستان آمده بودند تا ضمن ارزیابی توان رقبای داخلی خود، بازار ارتباطات ایران را در سالی که با بحران‌های پی درپی همراه بوده محک بزنند.
 
 تاکید وزیر ارتباطات بر ارایه VAS
 
رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آئین گشایش این نمایشگاه که با همتایان خود در منطقه و سران مخابراتی کشورهای عضو اکو حاضر شده بود، ویژگی نمایشگاه تله‌کام امسال را تمرکز روی خدمات ارزش افزوده تلفن همراه عنوان کرد.
 
او گفت: «استقبال از خدمات مربوط به محتوا و خدمات ارزش افزوده تلفن همراه در دنیای کنونی بیشتر از خدمات صوتی و خدماتی سنتی تلفن همراه است و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست و کاربران تلفن همراه در ایران تقاضای زیادی برای دریافت خدمات ارزش افزوده تلفن همراه دارند، از این رو اپراتورهای تلفن همراه باید روی ارایه خدمات نوین و ارزش افزوده متمرکز شوند.»
 
به گفته وی، حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، حوزه‌ای پویا و رو به رشد در دنیا محسوب می‌شود و حضور در این حوزه به خلاقیت و نوآوری نیاز دارد.
 
تقی‌پور، حضور وزرای ارتباطات و سران مخابراتی 10 کشور عضو اکو را ویژگی سیزدهمین نمایشگاه بین المللی تله‌کام عنوان کرد و گفت: «امیدواریم این نمایشگاه به کانون برقراری ارتباط تجاری و بازرگانی تبدیل شود و تامین‌کنندگان تجهیزات و صنایع مخابراتی از یک سو و ارایه‌دهندگان خدمات ارتباطی و اپراتورهای تلفن همراه تعامل موثری با یکدیگر داشته باشند.»
 
او، وظیفه دولت به عنوان نماینده حاکمیت و دستگاه‌های تنظیم‌کننده مقررات را شکل‌دهی، سرعت‌بخشی و رونق‌بخشی به فعالیت‌های اقتصادی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد.
 
تقی‌پور در این مراسم در پاسخ به سوالی در مورد تمدید دوره حفاظت اپراتور سوم  گفت: «این تصمیم با تقاضای اپراتور سوم تلفن همراه و با تصویب نهادهای تصمیم‌گیر و کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اتخاذ شده است.»
 
او، در مورد مخالفت شورای رقابت با تمدید دوره حفاظت اپراتور سوم نیز افزود: «شورای رقابت نیز می‌تواند نظرات خود را مکتوب اعلام کند ولی در هر حال جایگاه نهادها مشخص است و تصمیمات اتخاذ شده از سوی نهادهای رسمی باید اجرا شود.»
 
وزیر ارتباطات در افتتاح تله‌کام سیزدهم، با حضور در غرفه‌های اپراتور سوم تلفن همراه و اپراتور چهارم، اولین حضور این دو شرکت را در نمایشگاه تله‌کام افتتاح کرد و بر توسعه همکاری‌ها در عرصه بازارهای کشورهای عضو اکو و تبادل تجربیات فنی و تحقیقاتی و سرمایه‌گذاری در این زمینه تاکید کرد.
 
او با بیان اینکه شرکت‌های داخلی می‌توانند با رونق‌بخشی به فعالیت‌های خود توجه کشورهای دیگر را نیز برای حضور در نمایشگاه جذب کنند، گفت: «در برگزاری نمایشگاه تله‌کام سیزدهم سعی شد تا امکانات لازم دراختیار شرکت‌کنندگان قرار داده شود و صاحبان صنایع نیز باید خدمات نوآورانه و فعالانه را به نمایشگاه بیاورند که با حضور میهمانان خارجی در افتتاح تله‌کام سیزدهم امیدواریم سال آینده شاهد حضور بیشتر شرکت‌های خارجی در تله‌کام ایران باشیم.»
 
وزیر ارتباطات، شرکت‌های زیرمجموعه تحت مدیریتش از جمله سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت ارتباطات زیرساخت و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات را به نمایشگاه آورد.
 
 قلمرو وسیع اپراتورهای موبایل
 
بزرگترین بخش از نمایشگاه تله‌کام امسال به اپراتورهای تلفن همراه کشور تعلق دارد بطوریکه همراه اول و ایرانسل همچون سال‌های قبل یک سالن را تسخیر کرده‌اند و پرجمعیت‌ترین سالن‌های تله‌کام در اختیار آنها قرار دارد.
 
این بخش از صنعت مخابرات کشور دو بازیگر تازه وارد نیز دارد بطوریکه رایتل برای اولین بار حضورش را در این نمایشگاه اعلام کرده است و تالیا نیز پس از سال‌ها کنج‌نشینی و قرار گرفتن در حاشیه، امسال با وسعتی مشابه سال‌های اول حضورش در این بازار اعلام آمادگی برای رقابتی دوباره کرده است.
 
شرکت مخابرات ایران به عنوان غول مخابراتی کشور نیز در این نمایشگاه حضور دارد و شرکت‌های مخابرات استانی، تالیا و دیگر شرکت‌های زیرمجموعه‌اش را زیر چتر خود گرفته است.
 
 فروشگاه‌های زنجیره‌ای همراه اول
 
وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول در این نمایشگاه از ایجاد 101 فروشگاه زنجیره‌ای خبر داد و گفت: «همراه اول طی 8-7 سال گذشته رویکردش این بوده که کارها را برون‌سپاری کرده و از توانمندی بخش خصوصی برای ارائه سرویس با قیمت مناسب و شرایط خوب استفاده کند.» او افزود: «ما سعی کردیم از توانمندترین فرد در این حوزه استفاده کنیم و یک کار مشترکی است؛ اگرچه فروشگاه، فروشگاه همراه اول است و امیدواریم در این فروشگاه سرویس‌ها با قیمت مصوب ارائه شود و هرچند برای ورود کالاها در ثبت سفارش مشکل داریم اما سعی می‌کنیم با تامین اقلام مورد نیاز از طریق مراجع قانونی و روال رسمی، تامین‌کننده نیاز مردم در این فروشگاه باشیم.»
 
صدوقی،‌ از رونمایی سرویس جدید دیگر این اپراتور در تلکام خبر داد و رونمایی کرد و گفت: «در حوزه ارائه خدمات غیرحضوری مشترکین می‌توانند به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه کنند و از طریق پورتال همراه اول کد دسترسی برای دریافت خدمات غیرحضوری بگیرند. به طور مثال اگر می‌خواهند ریزمکالمات یا قبضشان را بگیرند و نخواهند مدام مراجعه کنند و کپی بگیرند، ریز مکالمات برایشان ایمیل می‌شود یعنی مشابه کارت‌های بانکی به جز PIN و PUK، دسترسی دوم به آنها داده می‌شود و می‌توانند با دریافت آن تمامی خدمات را از طریق پورتال همراه اول دریافت کنند.»
 
 خط تجاری جدید در ایرانسل
 
ایرانسلی‌ها در این نمایشگاه روی خدمات متناسب با نیاز شرکت‌ها و سازمان‌ها به عنوان برنامه تجاری جدید خود مانور دادند و به گفته باقر صمدی، مدیر ارشد بازاریابی تجاری ایرانسل، این اپراتور خط تجاری جدیدی را با ارائه خدمات به شرکت‌ها و سازمان‌ها آغاز کرده است.
 
او افزود: «میان مشترکان عادی و تجاری تفاوت عمده‌ای وجود دارد و هنگامی‌که به یک مشترک عادی خدمتی ارائه می‌شود او حق انتخاب دارد و می‌تواند یا آن را بپذیرد یا رد کند اما شرکت‌ها پس از مطرح کردن مشکلاتشان با ما و طی برگزاری جلساتی قادر خواهند شد تا سرویس‌هایی را متناسب با نیازهایشان درخواست ‌کنند.»
 
 تجربه 3G در غرفه رایتل
 
در این دوره از نمایشگاه رایتل برای نخستین بار تجربه ارایه خدمات نسل سوم تلفن همراه را نیز در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد بطوریکه ویژگی‌های منحصر به فرد فناوری نسل سوم تلفن همراه علاوه بر تجربه خدمات پایه شامل تماس صوتی، پیامک و پیام چندرسانه ای (MMS) که سبب بهبود کیفیت تماس‌ها، افزایش امنیت ارتباط، افزایش پهنای باند و کاهش تاخیر در برقراری ارتباط می‌شود، برای نخستین بار در نمایشگاه تله کام عرضه شد.
 
 اعلان حضور اپراتور فیبرنوری
 
اپراتور چهارم با نام تجاری ایرانیان‌نت نیز ضمن ارایه حضورش در بازار این اپراتور برای نخستین بار حضورش را در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تله‌کام اعلام کرد و رحمت‌ا… خزایی معاون فنی آن گفت: «خدماتی که این اپراتور در فاز اول قرار است ارایه کند، به سه بخش تلویزیون تعاملی، تلفن تحت شبکه و اینترنت پرسرعت تقسیم می‌شود.
 
این اپراتور بر مبنای پروانه فعالیت خود برای اتصال فیبرنوری به درب منازل، قادر خواهد بود پهنای باند حداقل 20 مگابیتی را به مشترکان خانگی و پهنای باند تا یک گیگابیتی را برای سازمان‌های دولتی وبخش خصوصی عرضه کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.