اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 23, 2012
20:49 جمعه، 3ام آذرماه 1391
کد خبر: 51651

فرماندهی اخوان

 

فاطمه ملکی  – هفته نامه عصر ارتباط 
 
مهدی اخوان بهابادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی هر روز بر وسعت قلمرویش می‌افزاید. درحالی که بسیاری از کارشناسان و بزرگان صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور او را به حرکت‌های آهسته و پیوسته تشویق می‌کنند، اما او هر از چندگاهی از افزایش قلمروی مدیریتش خبر می‌دهد.
 
او در آخرین اظهاراتش ادامه فعالیت سازمان پدافند غیرعامل را زیر نظر کمیسیون عالی امنیت فضای مجازی کشور میسر دانسته و گفته است خیلی از نهادهای دیگر هم اینطور هستند. گرچه او تعطیلی فعالیت دستگاه‌های اجرایی دخیل در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را رد کرده است اما گفته است که صدا سیما، وزارت ارشاد، وزارت ارتباطات، سپاه، وزارت اطلاعات، سازمان تبلیغات اسلامی و ناجا از جمله دستگاه‌هایی هستند که علاوه بر حضور در این شورا، مدیریت‌شان فرق می‌کند و یکپارچه و هماهنگ می‌شوند.
 
او زیرمجموعه خود را با اساسنامه جامع‌الاطرافی که به تصویب رسانده، یک فرماندهی واحد توصیف کرده که حالا این روزها هرچقدر هم در کنار دیگر سخنانش، هم‌صنفی‌هایش را مبنی بر عدم تضعیف‌شان دلگرمی بدهد اما باز هم آنها اقتدار خود را از دست رفته می‌بینند و خیلی امیدوار به حکمرانی در زمین بازی خود نیستند.او علیرغم همه ایراداتی که به فیس‌بوک وارد می‌داند، به این شبکه اجتماعی هم سر می‌زند و آن را می‌پسندد و کاربران را مجاز به استفاده از این شبکه‌ها می‌داند و از نظر او منع قانونی برای استفاده از این شبکه‌ها وجود ندارد اما هنوز سازوکاری یا حق اختیاری برای کاربران در استفاده از این شبکه اجتماعی از سوی او نیز وجود ندارد تا روزنه‌ای از حذف نگاه‌های تحدیدکننده در فضای مجازی به جای افزودن به قلمرو مدیریت بازیگردانان آن مشاهده شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.