تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 23, 2012
21:05 جمعه، 3ام آذرماه 1391
کد خبر: 51656

نشست اکو هدیه‌ای برای فعالان بخش خصوصی ICT است !

 

یکی از مهم‌ترین دستاوردهای برگزاری اجلاس وزرای ICT کشورهای اکو  فارغ از تمام مواهب عمومی و کلان آن، حضور پررنگ شرکت‌ها و تشکل‌های  ICT در این گردهمایی است.
 
به گزارش عصر ارتباط اهمیت برگزاری این اجلاس از چند منظر قابل بررسی است؛ در وهله اول توجه به این نکته حائز اهمیت است که اعضای اکو را ترکیب موفق و  کاملی از کشورهای همسایه، ملل تاریخی و حتی کشورهای تازه استقلال‌یافته تشکیل  می‌دهند. همین موضوع باعث می‌شود موقعیت استراتژیکی برای همکاری‌های اقتصادی به وجود آید. علاوه بر این، در میان اعضای اکو، کشورهایی با بازار بکر و پتانسیل بالا حضور دارند که می توانند حوزه‌های جدیدی از بازار فناوری اطلاعات را برای کشورمان ایجاد کنند. از سوی دیگر، حضور فعال کشورهای فارسی زبان در این اجلاس می‌تواند زمینه‌ساز و تقویت‌کننده همکاری‌های تازه‌ای میان ایران و همسایگان هم‌زبانش باشد.
 
هریک از کشورهای عضو اکو می‌توانند یک فرصت جدید برای صاحبان کسب و کار فناوری اطلاعات کشورمان محسوب شوند. به‌عنوان نمونه، کشوری همچون ترکیه، درگاه ورودی خدمات  ICTبه اروپاست و بدون شک ارتباط بیشتر با بازار این کشور می‌تواند به ایجاد فعالیت‌های سودزا و مشترک اقتصادی در فناوری اطلاعات و ارتباطات  منجر شود. علاوه بر این، نگاهی به برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی اقتصادی در ترکیه نشان می‌دهد که تقویت ارتباط و همکاری‌های استراتژیک با این کشور می‌تواند بسترساز ورود ایران به بازار اروپا باشد.
 
درخصوص کشور پرجمعیتی همچون پاکستان باید به این نکته توجه کرد که به‌‌رغم پیشرفت‌های محسوس‌اش در شاخه‌های مختلف تکنولوژی، شتاب این کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بسیار کند بوده است، بنابراین ایران می‌تواند در بخش‌های مختلف ICT، پروژه‌های مختلف و مشترکی را با این همسایه بزرگ خود برقرار کند.
 
در حقیقت دولت دهم در دستگاه خود تلاش کرد اصل خصوصی‌سازی را پیگیری کند و می‌توان گفت بدنه وزارت ارتباطات در این فرایند چالاک‌تر از بقیه ظاهر شد، از دیدگاه این وزارتخانه و شخص وزیر ارتباطات، تعامل و ارتباط با بخش خصوصی برای پیشبرد فناوری اطلاعات در کشور کاملا ضروری است. یکی از نمونه‌های این تعامل، دعوت از تمام تشکل‌های ICT  همچون اتاق بازرگانی ایران، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، اتحادیه صادرکنندگان نرم‌افزار و سندیکای صنعت مخابرات برای حضور در این اجلاس است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.