رگولاتوری

November 23, 2012
21:07 جمعه، 3ام آذرماه 1391
کد خبر: 51657

رگولاتور ایران در اجلاس وزاری ارتباطات اکو: چارچوب همکاری‌های مشترک رگولاتورها تدوین می‌شود

 

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور عضو ITU و عضو شورای رگولاتوری جنوب شرق آسیا است و در دور قبل ریاست این شورا را ایران به عهده داشت که این اواخر واگذار شد. به‌نظر می‌رسد رگولاتور ایران از لحاظ ظرفیت‌های کارشناسی و اجرایی در منطقه سازمانی جا افتاده است و هم از تجربیات دیگران استفاده کرده و هم تجربیات خود را در اختیار دیگران گذاشته و این آمادگی وجود دارد که در قالب پیشنهاد مطرح شده، شورای رگولاتورهای عضو جامعه اکو رانیز تشکیل دهیم و در قالب این شورا تبادل تجربیات داشته باشیم. این پیشنهاد در اجلاس وزرای ارتباطات اکو مطرح شد. . پیشنهاد مشخص ما این بو د که دبیرخانه این شورا ابتدا در ایران تشکیل شود که با توجه به تجربیات موجود حداقل در راه‌اندازی و ایجاد این دبیرخانه و این شورا از ظرفیت این سازمان بتوان استفاده کرد و شورا را سریع تر راه‌اندازی کرد.
 
 
البته غیر از شورای SAT RC، ما همکاری‌هایی را در سطح منطقه با رگولاتورها داریم و نمونه آن ارتباط با رگولاتور ترکیه و همکاری‌های آموزشی  و مذاکره با آذربایجان است؛ یعنی ارتباط وجود داشته و این زمینه وجود دارد که با تشکیل شورای یاد‌شده، تبادل مناسب تجربیات در سطح منطقه و کشورهای عضو اکو برقرار شود.
 
 
 از دیگر موضوعاتی که وجود دارد، بحث تداخل فرکانسی با کشورهای همسایه است و باز یکی از پیشنهادهای ما در این اجلاس همکاری کشورها ومذاکره با همسایگان است که در نقاط مرزی تداخل فرکانسی را به حداقل برسانیم و کمتر برای همدیگر ایجاد مزاحمت کنیم.
 
 
اخیرا مذاکراتی با ITU انجام شده است که ایران به‌عنوان محور مذاکره درخصوص کاهش تداخلات مرزی مطرح باشد و  این تداخلات را به حداقل برساند. مباحثی مانند پارازیت و تداخلاتی که در ارتباط با برخی شبکه‌های ماهواره‌ای هم انجام می‌شود، شامل این موضوع است. این‌ها موضوعاتی است که در راستای همکاری‌های فی‌مابین، خصوصا مرزی به‌عنوان یکی از موضوعات اصلی همکاری‌های رگولاتورها می‌تواند مطرح باشد و به‌عنوان دومین پیشنهاد ایران در اجلاس مطرح خواهد شد.
 
 
بحث سوم، تدوین استاندارهای منطقه‌ای و عمومی ‌است. به هر حال از میان کشورهای عضو اکو، سطح استفاده از تکنولوژی متفاوت است و این نیازمند این است که استاندارهای لازم آن فراهم شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.