بازی

فناوری اطلاعات

November 23, 2012
21:38 جمعه، 3ام آذرماه 1391
کد خبر: 51661

ایکس‌باکس تی‌وی مایکروسافت رقیب اپل تی‌وی می‌شود

 

شنیده ها و شایعات حاکی از آن است که مایکروسافت در آستانه سال 2013 یک set-top box با برند Xbox را معرفی خواهد کرد که کارکرد آن مشابه اپل تی‌وی در زمینه دریافت محتواهای چند رسانه‌ای است. این دستگاه علاوه بر دریافت محتوا از Xbox Live می‌تواند برای انجام بازی های خانگی هم استفاده شود. 
 
به گزارش نارنجی از appleinsider در حقیقت این محصول بخشی از استراتژی دو مدلی کمپانی خواهد بود و در کنار نسل جدید کنسول بازی Xbox عرضه می‌شود. گفته شده که پلتفرم نرم افزاری ایکس باکس تی‌وی بر مبنای هسته ویندوز 8 است و تنها از بازی‌های معمولی پشتیبانی می‌کند، بنابراین همچنان بازی‌های حرفه‌ای تنها برای کنسول ایکس‌باکس معرفی خواهند شد. 
 
اطلاعات سخت افزاری اندک هستند ولی گویا ایکس‌باکس تی‌وی در این بخش از چیپ‌ستی استفاده می‌کند که امکان همیشه روشن بودن دستگاه و بوت شدن فوق سریع برای وصل شدن به تلویزیون و پخش محتوا را می‌‌دهد. 
Xbox Music
مایکروسافت و اپل هم اکنون با کنسول بازی Xbox 360 و اپل تی‌وی در بازار محصولات خانگی حضور دارند و اگر چه رقابت مستقیمی در این بخش نداشته‌اند، ولی مایکروسافت پیش‌تر با Zune به رقابت مستقیم با محصولی از اپل (آیپاد) پرداخته بود و حالا نیز به نظر می‌رسد در صدد حضور جدی تر در بخش ارائه محتوای خانگی است. 
 
اپل در سال مالی 2012 تعداد 5 میلیون Apple TV با قیمت 99 دلار فروخت و انتظار می‌رود در اواخر 2013 نیز iTV را معرفی کند. در سوی دیگر و با ارائه Xbox TV از سوی مایکروسافت، شاهد آن خواهیم بود که دو کمپانی گام‌های جدیدی در این بازار بر می‌دارند. و نمی‌توان گوگل را نیز فراموش کرد که با همکاری شرکای سخت افزاری خود تلویزیون‌های هوشمند را برای این بازار تدارک دیده. به نظر می‌رسد که کم کم رقابت در این عرصه هم وارد روزهای داغ خود می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.