اینترنت و شبکه

بازی

فناوری اطلاعات

November 28, 2012
18:11 چهارشنبه، 8ام آذرماه 1391
کد خبر: 51741

ساماندهی گیم‌نت‌ها و کافی‌نت‌های سراسر کشور

 

رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال از ساماندهی تمامی گیم‌نت‌ها و کافی‌نت‌ها در سراسر کشور در قالب شبکه ملی فرهنگ خبر داد و گفت: تمامی کافی‌نت و گیم‌نت‌ها از طریق شبکه پرسرعت به یکدیگر متصل می‌شوند.
 
حسن علیزاده در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه هم اکنون نظارتی بر مکان‌های عمومی اینترنتی و بازی‌های رایانه‌ای مانند کافی‌نت‌ها و گیم‌نت‌ها صورت نمی‌گیرد و حتی آماری از تعداد این مکان‌ها در کشور وجود ندارد، گفت: متولی فعالیت گیم‌نت‌ها و کافی‌نت‌ها مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و براین اساس، برای نظارت و تسهیل فعالیت این بخش، برنامه مدونی طراحی شده است.
وی تصریح کرد: تمامی فعالان این صنف و کسانی که قصد دارند از این پس وارد این عرصه شوند باید طبق نظامنامه جدید به فعالیت خود ادامه دهند.
وی درباره تداخل میان نظارت اداره اماکن، نیروی انتظامی و پلیس فتا بر کافی‌نت‌ها و گیم‌نت‌های سراسر کشور با اقداماتی که قرار است از سوی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در مورد این اماکن صورت بگیرد، تاکید کرد: نظارت نهادهای مختلف لازم و ملزوم یکدیگر بوده و همدیگر را نفی نمی‌کند؛ به نحوی که مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با فضایی که در شبکه ملی فرهنگ برای کافی‌نت‌ها و گیم‌نت‌ها ایجاد کرده سعی در تشویق فعالان این صنف به استفاده از بسترهای موجود و ارائه محتواهای سالم و مناسب به کاربران دارد.
رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با بیان اینکه براساس طرح ساماندهی گیم‌نت‌ها و کافی‌نت‌ها، تمامی این اماکن در سراسر کشور به صورت شبکه پرسرعت به یکدیگر متصل خواهند شد، گفت: به این ترتیب گیم‌نت‌ها می‌توانند محصولاتشان را با هم به اشتراک بگذارند یا کاربران در استان‌های مختلف در این گیم‌نت‌ها، به بازی‌های گروهی و آنلاین
بپردازند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.