اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 30, 2012
21:21 جمعه، 10ام آذرماه 1391
کد خبر: 51775

تلویزیون تعاملی در قزوین رونمایی شد

با حضور معاون رسانه‌های مجازی سازمان صدا و سیما، «رسانه مهر» یا تلویزیون تعاملی (IP MEDIA) در قزوین رونمایی شد.

 
به گزارش ایسنا، معاون رسانه‌های مجازی سازمان صدا و سیما در مراسم رونمایی از رسانه مهر در قزوین بیان کرد: با توجه به اینکه زیرساخت‌های خوبی در حوزه مخابرات و صدا و سیما در قزوین فراهم است، فعالیت رسانه مهر در قزوین همراه با تهران آغاز شد.
 
لطف الله سیاهکلی ادامه داد: کلید این کار امروز در قزوین زده شد و تا قبل از پایان سال به تعداد قابل توجهی مخاطب می‌رسد که همه این ابزارها برای انتقال محتواست.
 
وی خاطرنشان کرد: ما یک وظیفه‌ی تاریخی مبنی بر ایجاد نهضت تولید محتوا بر عهده داریم و این سیستم نیز در این راستا باید مورد استفاده قرار گیرد. یکی از اقداماتی که از طریق اینترنت صورت می‌گیرد، دانلود برنامه و اطلاعات مختلف است که این کار گدایی اطلاعات محسوب می‌شود و ما با پیشینه تاریخی عظیم و داشتن دین اسلام که همه نیازمندی‌های ما را رقم زده است، نباید در زمینه‌ی دانش، از اینترنت و منابع آن سوی دنیا، اطلاعات دریافت کنیم و باید خود در این زمینه نقش‌آفرین باشیم.
 
معاون رسانه‌های مجازی سازمان صدا و سیما اضافه کرد: نسخه دنیا در دست ماست زیرا اعتقاد داریم آخر دنیا چگونه عدالت اجرا می شود و با این تفاسیر ما نباید مصرف کننده اطلاعات آن سوی دنیا باشیم بلکه ما باید در این حوزه تولیدکننده باشیم.
 
وی خاطرنشان کرد: در سرویس رسانه ای مهر، افراد می توانند مدیریت زمان داشته باشند و هزاران ساعت تصویر را جابه جا کنند و با سرعت بسیار بالا صوت و تصویر را از این سوی دنیا به آن سوی دنیا مخابره کنند.
 
سیاهکلی توضیح داد: ویژگی دیگر(IP MEDIA) این است که رسانه مهر تعاملی است و مستقل از اینترنت است و در واقع اینترنت وابسته به این سیستم است؛
 
در حال حاضر این سیستم زیربار است و تعدادی از افراد از آن استفاده می‌کنند و ان‌شاالله طی یک ماه آینده مردم قزوین می‌توانند با همکاری شرکت سروش، صدا و سیما و مخابرات برای بهره مندی از این رسانه، ثبت نام کنند.
 
وی اعلام کرد: رسانه مهر دارای ویژگی ها و امتیازات خاصی است که آن را متمایز و متفاوت کرده است به طوری که در رسانه مهر قابلیت دسترسی به شبکه های صدا و سیما، برنامه های آرشیوی صدا و سیما، امکان پرداخت قبوض، دسترسی به اینترنت، بازی های رایانه ای و غیره وجود دارد.
 
معاون رسانه‌های مجازی سازمان صدا و سیما یادآور شد: این رسانه دارای چهار بخش اصلی شامل برنامه های سازمان صدا و سیما، شبکه سروش، فضای ارائهاطلاعات و فضای مجازی و مرورگر اینترنت است و 31 کانال در این رسانه قابل دریافت است که پنج شبکه آن مربوط به سروش است.
معاون رسانه‌های مجازی سازمان صداوسیما گفت: با فعال‌سازی بخش مجازی در همه‌ی نهادها، شاهد حاکم شدن عقلانیت، افزایش کیفیت و امنیت در جامعهخواهیم بود.
 
لطف‌الله سیاهکلی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بیان کرد: سازمان صداوسیما که همیشه در استفاده از فناوری‌های نو پیشگام بوده است، برای ایجاد ارتباط و بهره‌گیری بهتر از فضای نوین ارتباطی، رسانه مهر را ایجاد کرد.
 
وی افزود: وجود زیرساخت‌های مناسب مخابراتی، تجهیزات فنی و نرم‌افزاری، نیروی انسانی ماهر و همچنیین نزدیکی استان قزوین به تهران برای افزایش سرعت معایب احتمالی، مهم‌ترین دلیل برای انتخاب استان قزوین به عنوان پایلوت رسانه مهر در کشور است.
 
معاون رسانه‌های مجازی سازمان صدا و سیما تصریح کرد: رسانه مهر علیرغم اینکه مبتنی بر پروتکل اینترنت است اما نیازمند وب نیست. بلکه وب نیازمند این سیستم است؛ یعنی یک تکنولوژی مرکب از دنیای تلویزیون، خدمات عمومی و دنیای وب است.
 
وی ادامه داد: می‌توان با نصب یک دستگاه بر روی دستگاه‌های تلویزیون قدیمی و دیجیتال، علاوه بر قابلیت نمایش تمام رسانه‌ها، از قابلیت نمایش وب نیز در تلویزیون خود بهره‌مند شد.
 
سیاهکالی مرادی اضافه کرد: پخش برنامه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، ضبط و ذخیره‌سازی برنامه‌های مورد علاقه، ارائه بازی‌های رایانه‌یی، امکان ایجاد شبکه‌های جدید و تخصصی، تعاملی بودن و مشارکت مشتری در پخش و زمان‌بندی برنامه‌ها و ارائه کامل اطلاعات محتوایی، از جمله قابلیت‌های رسانهمهر است.
 
وی گفت: دستگاه‌های دیجیتال فعلی از قابلیت نمایش رسانه مهر برخوردار نیستند اما در حال تهیه دستگاه‌های دیجیتالی هستیم که قابلیت پخش این رسانه را در خود داشته باشد.
 
معاون رسانه‌های مجازی سازمان صدا و سیما افزود: سرعت بالا با پهنای باند دو مگ و کیفیت مطلوب از مهم‌ترین خصوصیت‌های این رسانه است.
 
وی تاکید کرد: انتقال خیلی از امور از زندگی واقعی به فضای مجازی باعث خواهد شد تا بتوان با بهره‌گیری بهتر از زمان و مکان، به یک سود واقعیدست یافت. رسانه مهر می‌تواند با پاسخگویی به خیلی از نیازهای واقعی مردم در فضای مجازی، به بهترین نحو، مردم را در دریافت خدمات همراهی کند.
 
سیاهکلی خاطرنشان کرد: رسانه مهر در کنار سایر رسانه‌ها به دستگاه‌ها کمک می‌کند تا خدمات‌رسانی به مردم به بهترین شکل ممکن صورت گیرد. این رسانه در کنار اینکه رقیب رسانه‌های دیگر محسوب می‌شود مکمل رسانه‌ها نیز به شمار می‌آید.
 
وی بیان کرد: مخاطبان می‌توانند در این رسانه، با دسترسی به آرشیو یک ماه گذشته تولیدات صداوسیما، تمام برنامه‌های پخش شده را مجدداً تماشا کنند.
 
معاون رسانه‌های مجازی سازمان صدا و سیما گفت: رسانه مهر می‌تواند به عنوان مرکزی برای تمرکز داده‌های اطلاعاتی، با بده بستان اطلاعاتی با دنیا، کشورمان را به یک تعادل در عرصه فضای مجازی برساند.
 
وی خاطرنشان کرد: در حال حرکت به سمتی هستیم که دانش خود را در فضای مجازی به دنیا ارائه کنیم و این رسانه ما را به یک منبع رجوع دنیا برای پاسخگویی به سوالات مورد نظر خود تبدیل می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.